LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Mynta - 29 mars 2008 09:07

NU vet jag vad detta är för något:


- En persiljekvarn!


Googlade namnet på tillverkaren (fransk) som var präglat lite överallt på kvarnen. Man lägger alltså i persiljeknippen och vevar - och häpp - så får man färskhackad

(-riven) persilja över maten.

Lite onödigt kul. Måste bara prova!

Någonstans läste jag att man t ex även kunde lägga i de här små späda nässelskotten som växt upp nu (här på varmare breddgrader, alltså - hehe) och veva över smörgåsar, soppor och allt möjligt. Gott och nyttigt järntillskott!

(Nej man blir inte "nällad" i munnen...)

Vad säger man förresten uppåtlandet om att bli "bränd" av en nässla? Här säger vi att man blir nällad; "Aj, jag nällade mig!"


Nu ska jag åter in i den där duschen. Sedan ska jag pimpa mig lite.

Ska ju jobba bland lördagsfolket...

-Vi hörs!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards