LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Vindarna vänder

Av Mynta - 12 maj 2010 09:47


Allt känns lite bättre nu.

Tack för all uppmuntran, hörni!


Operation vindskydd är avslutad.


Gick snabbare än förväntat.


  


...trots upprepade försök till försinkning av vissa...

Amen HALLÅ!! Någon försöker faktiskt JOBBA här!!!


Tadaaa...


  


Desperate Homestyling.se.


Det får funka såhär, helt enkelt. Sket i öljetterna. Använde häftpistolen.

Love häftpistols - sooo much faaaster!!!


Sen försökte ju vissa liksom be om förlåtelse, medelst fjäsk...


  


Nähädu! DEN går vi inte på! Vackra-ögon-tyck-synd-om mig-utan-anledning-varianten har vi varit med om förut!! Tror du man är dum, eller???

Du FÅR ingen döbakt bullebit av mig ändå. Så det så.


Kolla bara in detta, förresten:


  


Mitt under mitt styling-fotograferande kom detta brummande förbi, strax över takåsarna i byn!!

Ett supermaffigt Herkules-plan!!! SKITHÄFTIGT!!!

Fick ståpäls. Får jag ofta av flygplan. Helst när de låter mycket, och kommer riktigt nära...

Det pågår en jättestor militärövning över hela Skåne nu i veckorna, och man ser militärer och militärfordon av allehanda slag runt om i trakten.

Det är dock INTE roligt att hamna bakom en stridsvagn på väg till jobb...liiite stressande, faktiskt.


Jag har pysslat lite mer:


  


Jag har bl a målat om några billiga tavelramar.

Har äntligen blivit färdig till Projekt Åke Holm.


  


HÄR har jag haft tankar på lite omorganisering...


  



Sådär.

Blev rätt bra, va??

Skit i den fula svarta julbelysningskonen - den ska väck.

Tavlorna ser ut att "skrika" lite efter varann, men jag har ev en idé för att fylla ut tomrummen...


Denna hade jag tänkt ev skulle få ersätta jul-konen:


  


Finns (är det ju MENINGEN att den ska göra - men man vet ju aldrig...) på IKEA. 79 pix. Kan den väl vara värd?


Åke Holms bilder har jag varit förtjust i länge.

Jag är totalt förälskad i hans bildspråk - tycker det är HELT fantastiskt!


Kolla bara, t ex:


 


Visst är det väl helt underbart???


Eller denna:


   


Älskar den!



Från bildspråk till formspråk - har ni kollat in denna???


  


Visst var den väl lite rolig?

Maken kom hem med Kristi Himmelfärdsvin igår...

(Ser för min inre syn hur han har sett ut när han gick till bilen från Systemet, svingandes med denna i handen...)


Projekt Broderibryderi går saaakta framåt, det också.


   


Gillar att brodera.

Det är så meditativt...  

 
 
Charlotte

Charlotte

12 maj 2010 13:04

Du ger mig så mycket inspiration att jag blir helt stum! Vet inte vad jag ska säga. Tack kanske? Lyckos dig som gillar korsstygn, jag kör med mitt frihandsgrejs... jag är nyfiken i en strut hur ska texten lyda på ditt broderi? Älskar dina svart/vita färger (eh färg???)! Mitt hem är en blandning mellan dig och Persilja - jo sonen tyckte det häromdagen när han såg färggalenheten i vår soffa... du nu fick du mig att upptäcka en ny konstnär. Skithäftiga bilder!! Jag måste nog ta mig i kragen, möblera om en vägg liksom. Men var la jag mina favoritbilder??? Suck... ja ja... det blir väl någonsorts ordning på min hjärna en dag.Kanske Ha en fin helg, stor kram!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

12 maj 2010 13:07

Skit...jag sa ju att jag är glömsk... snyggt vindskydd!!! Flygplan ger mig svindel även från marknivå - men ditt foto är härligt, ser ju ut som den fastnat på den där stolpen. Lite som en sådan där nickedocka - pling plong! Häftigt VIN!!! Hm.. kanske skulle gå iväg och köpa en flaska..eller??? Tja, vet inte liksom.... igen.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Heidi

12 maj 2010 17:21

Du...jag har två som jag tycker hemskt fula tavlor här hemma någonstans...har tyckt det sedan barnsben. Är de av värde eller är det mest skit, kan du sånt?

 
Annelie

Annelie

12 maj 2010 19:06

Jag bara älskar din blogg! Du gör alltid så snygga "fix" och sen skriver du väldigt trevligt också.

Ha det gott!

http://konststycket.blogspot.com

 
susanne

susanne

13 maj 2010 07:08

haloj... i dag kändes det i luften trots de där sista snö pytsarna som ligger och segar i skuggan.. det kändes på lukten vi har VÅR! nåååååågot sent bara men nu äntligen är den här! Så kikar man in här .. och blir alltid så glad av det!
SNYGGA TAVLOR!
Vindskyddet är lika SNYGGT!
klart du ska brodera en skylt med stängt tills vidare efter en bad kitchen day!

Nu ka jag dricka lite kaffe snyta en snorig 2 åring ( kan ingen/ någon fatta var allt snor kommer i från?? efter 6 månaders konstant?)och gå ut... ha en super helg!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Maria

Maria

13 maj 2010 20:00

Vindskyddet blev superbra, o häftpistol måste vara en av världens bästa uppfinningar :)

Jag har också tänkt måla en massa ramar svarta, letar för fullt efter gamla ramar som jag kan måla om. Dessa ska sen ha div foton som skall hänga på väggen i vår trapp. Måste ju säga att din vägg blev assnygg!

http://renovationaryroad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

13 maj 2010 23:03

Charlotte: Vad roligt att jag kan vara inspirerande! Är man ju inte precis van vid. Tack!
Jag gillar korsstygnför att jag inte behöver tänka så mycket, då. Är ju mer imponerad av ditt frihandsbroderande, då. Det kräver ju mycket mer kreativitet och tänk!
Vet du - Åke Holms litografier är bibliska bilder.
Jag har svårt att tyda vad alla ska föreställa - kan min Bibel för dåligt!
Hoppas du köpte en flaska vin - det är såå välgörande... =)

 
Ingen bild

Mynta

13 maj 2010 23:13

Heidi: Är det Åke Holm-tavlor då, tror du? Är inte speciellt duktig på konstens ekonomiska värde...vet bara att Åke Holm-litografier ligger på runt omkring 150 - 500 kr/st...finns att köpa på Tradera, bl a...

Annelie: Vad ROLIGT att du tycker så! Nu blev jag glad! Tack!

Susanne: Ja - UT med dig!! Ut och njut av våren som kommit!! Här har vi drabbats av världens bakslag, med frostnätter, dagstemperaturer på 5 plus, samt regn & blåst....INTE kul alls!!!
Hoppas snorandet tar slut snart...

Maria: Visst ÄR häftpistoler helt fantastiska???
Jag spraylackade mina ramar med mattlack från Biltema, efter att jag först behandlat dem med plastprimer - det blev jättebra - rekommenderas!!!
Är nöjd med min tavelvägg, men jag känner att jag nog vill dra dem (tavlorna) samman, lite...hmmm...att man aldrig kan få vara RIKTIGT nöjd!

 
Charlotte

Charlotte

14 maj 2010 14:57

Glömde helt av det (suck jo jag är hopplös)det är Sveriges körförbund som ordnar Kördagen på Skansen den 22 maj i år. Det är ett återkommande arrangemang. I år lär det bli 1200 körsångare. Det är gemensam körsång på Soliden och sedan är det många körer som sjunger lite här och där runt om på Skansen. Bla den kör jag är med i, jag ska inte vara med och sjunga. Jag följer bara med och så får jag se om jag tar mod till mig och är med på Soliden. Där kan man liksom gömma sig lite. Är din kör med i Körförbundet? I sådana fall borde ni fått en inbjudan. Det är körer från hela Sverige som kommer dit. Kul! Jag har varit med och lyssnat förr.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

15 maj 2010 18:06

Charlotte: 1200 sångare??? FAN vad häftigt (pardon my french)!!! Klart du ska vara med!!

Jag vet faktiskt inte ifall vi är med i
Körförbundet; det måste jag fråga vår körledare om...

Och förresten är du INTE ALLS hopplös!!
Du är hoppFULL - eller hur??? =)

Kram!

 
wiper

wiper

15 maj 2010 18:11

Vilken fin hund du har. Vilka häftiga tavlor dom föll mig i smaken också. Jag måste googla honom. Håller med om att det var en ovanlig och kul väska.

Då borde jag också brodera om det är så lugnande. Kul med ramen då känns det lite häftigare ;)

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Charlotte

Charlotte

15 maj 2010 19:14

Hihi tack hoppfull lät bättre. Får du körförbundetstidning så är ni med. Annars får ni väl bli med så ses vi där nästa år. Det är faktiskt jättehäftigt! Något jag inte tyckte först. Nja, jag är liksom lite dålig på att artikulera och sjunga ut så jag tänker vänta med konserterna ett tag, tills jag känner mig mer säker. Har nog haft jätteproblem med rösten, ont i halsen och det har låst sig. Men nu börjar det lätta och jag får nog lov att fatta att jag är sopran som jag haft lite svårt att förstå förut.. hoppFULL var det visst! Kram!!!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Michaela

Michaela

19 maj 2010 13:10

Vad är det för violinstycke? Känner igen noterna, hur de ser ut, liksom! Spelar din son i Suzukiböckerna?

http://www.knuttenspaddeborg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

20 maj 2010 08:27

Michaela: Vilken falkblick du har!!!! =)

Violinstycket du ser är Bach: Konsert för två violiner. Sonens violinlärare är Suzukiutbildad, och väljer ibland stycken från Suzukiböckerna. Stycken som hon vet passar bra för honom. Mest "blandar" hon ganska friskt - hon har liksom lärt känna sonens musiksmak och preferenser - och brukar alltid kunna hitta stycken som inspirerar och utvecklar!

 
Michaela

Michaela

20 maj 2010 08:46

Repeterar också upp den just nu, den är underbar! Din son kommer nog att ha mycket roligt med den för det är jättekul att spela den tillsammans med andra, det är verkligen en riktig duett, inte bara ett stycke med en första- och andrastämma utan ett stycke där man turas om och kompletterar varandra väldigt fint. Jag brukar känna igen mönsterna i noterna, rent visuellt alltså. Jag spelar också mycket ur Suzuki-böckerna, en överlägsen pedagogik om du frågar mig :)

http://www.knuttenspaddeborg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards