LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Mynta - 14 mars 2008 20:58


...har jag vanligtvis svårt för, men idag finner jag faktisk mycket mening i uttrycket "Det är roligare att ge än att få". Sitter nyss hemkommen från jobb och känner en värme sprida sig från bröstet och ut i hela kroppen.

Att en liten tanke som övergick i konkret handling kan generera så mycket glädje. Dubbel glädje. Häftigt. Ibland känns det faktiskt OK att vara människa.

Min dag som jag kände stress inför, är snart till ända. Allt föll på plats till slut. Sitter med ett glas vin framför datorn och mår gott. Ska snurra runt på nätet ett tag till, tänkte jag. Inom några bloggar, kanske in på Tradera en sväng...

Ha en skön kväll, alla. 


Av Mynta - 14 mars 2008 08:18


Känner mig faktiskt lite stressad så här på morgonkvisten...

Reagerar alltid som någon himla pensionär när allt inte blir enligt planerna. Med det menar jag att jag liksom tycker det blir jättebökigt när något oväntat dyker upp som måste pressas in i mitt tidsschema.

Nu låter det som om jag alltid har jättemycket att göra. Det har jag inte. Det är ett medvetet val från min sida att t ex arbeta enbart 25%, eftersom

jag tycker att det räcker. Har varit inne i heltidskarusellen förr, och dit vill jag inte igen.

De ringde alltså igår från mitt deltidsjobb och undrade om jag kunde hoppa in och jobba lite extra idag (skulle annars varit ledig). Jag sa att det var väl klart att jag kunde. Jag trivs VÄLDIGT bra på mitt jobb, det är inte det, men jag hade liksom tänkt mig den här dagen som ledig. Det innebär då att man (jag) får tänka om hela upplägget av dagen. Läkarbesök, matlagning, matinköp, hundpromenad m m måste stuvas om så att det passar in i dagen igen. Förstår ni hur jag menar?

Min man tycker att jag är den omständigaste människa han känner.

Jag vill ju bara ha ut så mycket av dagen som jag kan - vill liksom utnyttja den så effektivt som möjligt. Det är då jag blir stressad.

Underlig figur man är ibland.

 Men sån é jag!! (Som Tiffany Persson (Hipp Hipp) alltid säger...)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards