LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Mynta - 20 november 2008 07:53


- Avslöjad!!

Vet inte riktigt hur jag ska ta detta...


Som stamkund hos ICA får man tidningen Buffé i brevlådan en gång i månaden. Tillsammans med tidningen får man även ett s k bonusbesked.

Bonusbeskedet visar hur mycket man handlat för under förra månaden, och man får en bonuscheck att handla för med varierande belopp - beroende på hur många inköpspoäng man samlat på sig...

Tillsammans med detta får man även en mängd andra erbjudanden och rabatter. Nu har ICA börjat med "Mina varor"; d v s personliga erbjudanden & rabatter grundat på ens EGEN personliga inköpshistorik. En dator registrerar alla ens inköp, och utifrån dessa plockar den sedan ut de mest frekventa "märkesvarorna" för att sedan ge en rabatt på dessa genom att mata in dem på det personliga ICA-kortet.


Jag mottog mina personliga erbjudanden igår med viss skräckblandad förtjusning...känns nästan som om man har haft någon nosandes i nacken när man handlat...


En av mina personliga rabattkuponger såg ut såhär:


- Ojdå!!

Jag som trodde ingen visste om detta...

Ni vet, man står i kassakön och tittar på det som finns runt om sig. Blir lite sugen på nåt gott, och snabbt har man rafsat åt sig nåt onyttigt men ack så gott. För min del brukar det oftast resultera i ovanstående.

Salta Katten är en av mina stora godispassioner. Men jag trodde ju att ingen visste om denna min hemliga last!


-Men ICA har vetat hela tiden!!


Vet dom då också hur jag liksom brukar halsa hela asken i bilen så fort jag baxat in alla matkassar? Och hur jag sedan noggrant ser till att slänga den tomma tablettasken i soptunnan direkt när jag kommer hem (och ser till att den hamnar under några tomma mjölkkartonger, så att ingen ska kunna avslöja mig)? Har de hört mig när jag sagt åt barnen att hemma hos oss försöker vi faktiskt begränsa godisätandet till helgerna??


Usch - jag är en dålig människa.

Och nu har jag liksom fått det bekräftat i svart & vitt (och gult & rött)...


Men man kan ju försöka satsa på att vara den första som sliter upp plasten runt tidningen Buffé varje månad, för att sedan i lönndom snabbt checka av de personliga rabattkupongerna och censurera alla obehagliga eventualiteter...


Allt för att få behålla mina hemliga laster...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards