LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Fåordig

Av Mynta - 16 oktober 2011 10:43

Kan man göra ett inlägg utan ord?

(Tydligen inte!)


Min vardag i bilder den senaste veckan (ett urval):


                               

Ibland är det rätt skönt när det är tyst.


 
 
Emelia

Emelia

16 oktober 2011 18:19

Vad hände här? Du brukar ju aldrig vara tyst (inget illa menat, tvärt om). Efter det här inlägget blev jag jättenyfiken (mer än vanligt alltså), vad är det för goda bullar, goda mackor? Hur gjorde du lampan? Vad har stenen med garn på för funktion? Snyggt i alla fall! Hur mår hönsen? Och vad ska du ha den virkade rutan till?? Saknar dig massor! Kram

http://dintraningskompis.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda Jönsson

16 oktober 2011 23:31

Nu undrar jag vart du har hittat de där sakerna till att få runda stekta ägg, för precis såna har min make leeeeeeeeeeeeetat efter ööööööööööverallt!

Jag har inte hunnit börja på mitt zpagetti men längtar till jag har armarna lediga, lillsnuttan gillar nämligen att ligga i mammas famn på kvällarna!

 
Jenny

Jenny

17 oktober 2011 08:36

Du verkar ha haft en riktigt mysig vecka :)
Vad smart att göra om Ikea-lampan. Den blev MYCKET snyggare på ditt sätt!
Vad är det för goda bullar du har bakat? Recept mottages tacksamt, jag blev ju jättesugen!

http://hallongumman.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

17 oktober 2011 09:08

Emelia: Jag KAN faktiskt vara tyst. Ibland.
"Bullarna" är engelska scones, efter ett recept ur senaste ICA Buffé: http://www.ica.se/Recept/engelska-scones-714229/
De penslas bl a med vispgrädde, samt innehåller bl a bitar av mörk choklad - LIVSFARLIGA!!!

Mackorna är gjorda av mina tidigare bakade äppelbullar. Trodde inte jag hade nåt gott att fixa till innan jobb en dag, men se - med egna höns har man ALLTID mat i kylen som mättar!! :) Stekte upp lite rökt smörgåsskinka, några ägg, klippte lite persilja och klämde in i två äppelbullar; VIPS = brunch!

Stenen med lintråd hänger som tyngd i en höstmobil jag fixade häromdagen...

Lampan är en gammal IKEA-lampa som dottern vuxit ur. Jag pillade av den lila plastdekoren och limmade på en favoritservett (decoupage). Nu står den i fönsterkarmen i burspråket och sprider höstljus om kvällarna.

Den virkade rutan är en av tjugo stycken "solrutor", som så småningom ska bli en tubhalsduk! :)

Hönsen mår jättefint - de kacklar och hälsar!

Saknar dig med. Kan du inte komma och göra en Emeliapåfyllning, eller köra hissen eller nåt??? :D :D :D

Linda:
Mina ÄGGRINGAR är köpta på loppis, men det finns sprillans nya att få tag på:
http://www.lyckasmedmat.se/product_info.php?products_id=496

Låt lillsnuttan ligga i din famn så mycket hon kan (myyys!!!) - sticka kan du göra sen!!!

Jenny:
Jepp - veckan har varit HELT OK! :)
Ja; det var väl en bra idé jag fick med lampan? Bättre att göra om än att köpa nytt!!!?

Bullarna är som sagt engelska scones - kopiera länken i mitt första kommentarssvar till detta inlägg, så kommer du till receptet! De blev jättegoda (men receptet ger bara 6 st, så dubbla det direkt - ett litet tips, bara!)! :)

 
Anna

Anna

18 oktober 2011 17:15

Hi hi hi, vi har absolut bakat efter samma recept :) Jag tyckte att de var en aning för salta.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

18 oktober 2011 19:18

Anna:
Tänk - det tyckte VI också här hemma!
Jag trodde det var jag som hällt i för mycket salt först, men då får man alltså justera saltmängden i receptet nästa gång man bakar! :)

 
winnerhorse

winnerhorse

19 oktober 2011 22:08

Du är en apa! Usch och ve, shiver and shake. Vågar aldrig aldrig visa upp mitt hem på bloggen. Skojar, och säger det med syrlig, men hjärtlig ironi. <3
Vad du skapar och kreerar människa. Fint och stämningsfullt. Här har jag skapat högar. Av ren tvätt, smutsig tvätt, sälja på tradera högen och sopsorteringsberget. Det skapar vi här, med full energi och iver. Ibland går jag wild and crazy och samlar på mig - som kronan på verket liksom- pantburkar.

Tänker snart, men det blir sen. Tänker jag ska, men det blir inte av. I tankarna har jag målat stora fantastiska oljemålningar. Jag har sytt eller virkat åtminstone en mormorsfilt.

Ack ja. Du inspirerar mig på distans, jag tänker allt är möjligt. Tack!

http://www.winnerhorse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

21 oktober 2011 10:28

Winnerhorse: Jag är OCKSÅ duktig på att skapa högar - men jag fotar dem aldrig! :)
Visar bara blickfång som jag (oftast) själv tycker om.
Klart allt är möjligt!
Kommer på din första vernissage - du bjuder mig, va?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards