LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Mynta - 21 oktober 2011 13:01


...och städhjälp?


För fortsätter det såhär, blir det ju inget vettigt kalas imorgon!


Kan ju inte släppa saxen och vinylen!!!

For God's sake, woman - let it GO!


 

Ni ser vad jag lade till, va?

Ränderna nedtill.

Pricken (randen?) över (under?) i (ö?)!


Sedan tog min svarta vinylrulle slut.


Men jag hittade en BLÅ!!!


Tadaaa:


 

...och nu är DEN slut (tror vissa i familjen är ganska glada över det).


MEN - jag har ju tapetrulle kvar!!!


Har börjat lite smått:


 

Mmm...ser lovande ut, tycker jag...

Av Mynta - 21 oktober 2011 10:08


Stannade uppe alldeles för länge inatt.

Anledning:


 

Kunde inte sluta pimpa.

Beslöt mig för att attackera köksluckorna...


Självhäftande vinyl är kul att leka med!


Nu ser köksluckorna ut såhär.

I förrgår såg de ut såhär:


 


Här hade jag också lekt med vinyl.

Året var 2009. (GUD vad tiden går!!!)


Gillar köksluckorna bättre nu, efter nattens bravader.

 Ska bara fixa en liiiten detalj till...ni ska få se.


Mönstret på luckorna har jag "lånat" från den blå- ochvitblommiga brickan som står på högkant bakom fruktskålen på översta bilden.

 Den är designad av Lotta Glave; en av mina favoritdesigners.

 Tycker hon är himla duktig. Hoppas nu bara att hon inte misstycker...


Nej, hörni, nu har jag ett kalas att förbereda.

20 personer kommer på middag imorgon.

Golv ska dammsugas, toastolar ska skuras, mat ska handlas & lagas, huset måste ommöbleras, extrabord & stolar hämtas...


Ska bara pimpa liiite till...

Bara lite.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards