LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Mynta - 30 december 2011 11:13


...inser jag att klimatet inte riktigt är som det borde vara.

En runda i trädgården imorse gav följande bildbevis:


 


Blommande utomhuspelargon...


 


...ogräs som fortfarande envist poppar upp lite här och var...

(iofs tror jag att just Våtarven skulle kunna överleva ett kärnvapenkrig...)


 


...ringblommorna som jag sådde i somras fortsätter att blomma och sätta nya knoppar...


 


...och dagliljorna ligger redan i startgroparna för en ny omgång.


På självaste julafton hade vi 10 plusgrader.

Börjar tycka att det är liiite obehagligt, faktiskt.

Och så de här eviga ovädershoten - klass 3-varningar och namngivna stormar som avlöser varandra hela tiden.

Nej - Moder Jord mår INTE bra. Och resan utför verkar gå fortare än beräknat.

Ångest.


En snabb ångestlindring för mig kan då vara att även inse att jag måste ha varit rätt snäll under 2011,

eftersom tomten kom med julklappar åt mig den här julen; kolla bara:


 


...fiiina bullterrierhanddukar...


 


...en (MYCKET LÄTT) begagnad stickmaskin från 80-talet (min kära moder köpte, provade & gav upp...)

(är vi släkt, eller?)

Tänker försöka ge mig på detta vidunder en dag då jag vaknar till fågelsång och morgonsol i ögonen;

d v s en dag då jag är fulladdad i själ & hjärta...


 


...samt hemmastickade & maskintovade pulsvärmare med tillhörande matchande mössa!!!

Så jag borde ju vara glad.

Och det är jag ju.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards