LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Mynta - 1 december 2011 23:09


Det är faktiskt himla opraktiskt att ha ont om pengar.

Men samtidigt kreativt och "renande".

På nåt sätt. Lite obekvämt sätt, om jag ska vara ärlig.


Allt vardagsrelaterat blir tvångsprioriterat; vissa saker får vänta - vare sig man vill eller ej.


Man MÅSTE tänka MINST tre gånger innan varje beslut.

Man måste ha magen (huvudet?) fullt av is; "Vi klarar detta"; "Det ordnar sig. Snart."

Man omvärderar tidigare "självklarheter".


Det tar TID att ha ont om pengar; det blir många slingriga omvägar som måste tas för att få ihop pusslet.

Pusslet - det eviga.


Men på nåt sätt tror jag ändå inte att jag velat vara UTAN pusslet.

Ok - det hade kanske inte behövt vara ett miljooonbitarspussel - men ett tretusenbitars vet jag att vi klarat av tidigare...


Det är alltså ekonomin hemma hos oss som varit trasslig - inte vårt äktenskap.

Blev varse min bildmiss i förra inlägget när mamma ringde och undrade hur det stod till...?

Och när maken undrade lite försynt om vi hade nåt pågående trassel oss emellan som han missat...


Jag som tyckte att den trassliga, färgstarka julgransslingan på fatet i sovrummet var en sån bra symbol för trassel...tänkte inte så mycket på att jag och maken fanns på bild i bakgrunden...sorry.


Ljusslingan visar på ett sätt att skapa "instant christmas" för oss som inte hinner med riktigt...


Jag har fått pytsa ut lite advents- och julkänsla lite här och där i omgångar.

När andan har fallit på, och när tid och ork funnits.

Men min hjärna har liksom hela tiden mentalt tänkt igenom hur jag velat ha det i år.

Pyntet, alltså. (skönt att få fokusera på något HELT annat , när allt annat faller som korthus omkring en...)


Inemellan har jag bakat, lagat mat, stormsanerat (FAN vad det blåste!!!), tänt fotogenlampor (stormströmavbrott), pyntat, sovit, stickat, jobbat, virkat, suckat, stöpt ljus,  skrattat (TACK kära mamma, pappa & sis; så ENORMT förlösande att få ventilera ut allt (på danska (!?)...), gråtit, tvättat, svurit, hoppats, förträngt, skapat, kramats, sovit, lyssnat...


Min vän kameran har följt med mig hela vägen.

Giter inte kommentera varje bild - gör din egen bild, vetja!

Man läser ju in bilder så olika...


Beredda?


Varsågoda.

Och godnatt.


                   


Många ljus och granar blev det.

Men fan - det är ju advent!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards