LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Mynta - 10 december 2011 23:55


 


...att man vinner tjugofem spänn!!!

- Gånger TVÅ!!!

Wow.



Plötsligt händer det att man glömt att man öppnat fågelburen utan att dra för nödvändiga draperier...


 


Lykke Li verkade stormtrivas i vår trollpilsgren ovanför matbordet!

Tyckte väl att jag hörde kvitter från ett helt nytt ställe...och Jocke satt och "svarade" frenetiskt ovanpå taklampan utanför buren. Han undrade nog vad hon  höll på med.


 


Från och med nu låter jag dem faktiskt flyga fritt inne i hela huset - det gäller bara att vara vaksam när man öppnar någon av ytterdörrarna!


Plötsligt händer det  även att man blir bjuden på julfest, och det innebär för undertecknad en hel del "renovering"...


 


Hår blir nytonat...


 


...ansikte blir specialpiffat...


 


...väldoft appliceras...


   


...passande smycken väljs ut (jag har en hel del att välja mellan...hmmm...)


 


...balskorna putsas...(jag har BOSATT mig i dessa!!!)


   


...oglamorös väska blir sista-minuten-pimpad...



 


...gamla favoriter plockas fram och stryks...och plötsligt kände jag mig redo!



Det blev en jättetrevlig kväll tillsammans med kollegerna på världens bästa arbetsplats!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards