LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Vikarie?

Av Mynta - 15 december 2011 11:20

 


Vet inte riktigt om jag kan bli vän med detta.

Alltå - att låta olivträdet få agera julgran i år.

Men vi har så ont om plats här hemma, och oliven står där vi annars brukar ha vår lilla gran;

 uppe på skänken i vardagsrummet...går och känner efter, men det skaver liksom liiite.


Men jag är ju glad att jag dök riktigt djupt i jullådorna - för annars hade jag ju inte hittat den här fina julduken!

Duken är ett fynd från en av mina otaliga loppisrundor genom åren.

Tycker den gjorde sig riktigt bra ovanpå skänken!


 


- Visst är den fin?


Idag har jag en av de TVÅ lediga dagarna innan jul,

så idag ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt.

Julklappar, julkort, konsertförberedelser, tvätta, matplanera, städa hönshus...


Wish me luck.

 
 
Ingen bild

Linda Jönsson

15 december 2011 12:04

Olivträdet blev vackert, men den luktar inte gran antar jag. Annars får du köpa grandoft på burk!

 
Ingen bild

Mynta

15 december 2011 12:37

Linda: Nej, gran luktar den inte, men iofs så har vi tre smågranar i glasburkar med vatten, utplacerade runt huset...så grandoften är redan kirrad...

 
charlotte

charlotte

15 december 2011 14:23

Lycka till! Med konserten. Vi har vår idag och för första gången är jag inte nervös.
Första året med riktigt gran för oss!
Ha det jättefint.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

16 december 2011 08:42

Olivträdet är riktigt fint med belysningen. Men en julgran är det ju inte... Du kan inte byta plats med någon av de andra små julgranarna du hade då? Så det blir en gran på rätt plats menar jag :)
Duken är jättefin - precis sån som jag älskar! Det är nåt med färgerna och formerna som är så fint!

http://hallongumman.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

16 december 2011 09:28

Charlotte: Tack! Hoppas er konsert gick bra - skönt att inte vara nervös, va? Ja du - gran eller inte gran - det är frågan... :)
Ha det bra du med!

Jenny: Har ingen plats över till oliven - inte där den skulle överlevt, i alla fall! Vi får nöja oss med våra bordsgranar (tror vi klarar oss :) )!

Ja - dukens färger OCH figurer. Tillsammans liksom. Gillar den jättemycket!

 
charlotte

charlotte

19 december 2011 08:09

Hej Mynta!!
Ja, det var en skön känsla att inte vara nervös, förstår bara inte var den där nervositeten tog vägen. Någon snodde den!!Konserten gick jättebra!! Så vi kan vara nöjda. Just nu verkar det inte som kören kommer till Skåne nästa vår :( hm... vi får nog hitta några andra att göra utbyte med.

Men vad!! Släcker de julgran på gården fast det är mörkt ute! Så trist det blev.

God Jul!! För nu ska jag som är ovanligt senfärdig i år börja julstöka... inte en julklapp är köpt men det beror nog mest på en fasligt dålig ekonomi.. körd liksom i botten...

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

20 december 2011 10:26

Charlotte: Var någonstans i Skåne finns kören som ni skulle gjort utbyte med? Vår kör har ett jätteprojekt igång - vi ska sätta upp Jesus Christ Superstar (Den "riktiga" musikalen - med rättigheter och allt!!!)under påskhelgen 2012. Ett mastodontprojekt med kulissbygge, klädsömnad, belysning, musiker och hela köret! Ska bli skitkul!!! Det jag vill ha sagt är, att skulle vi inte haft detta projekt nu i vår, så kunde jag ju föreslagit ett utbyte med oss...

Och USCH - det är INTE kul med bottenkörd ekonomi - jag vet PRECIS vad du talar om! Men det blir ju jul i af, eller hur? Man får satsa på själva myset och stämningen istället...GOD JUL, Charlotte! Kram!

 
Anna

Anna

21 december 2011 10:25

Vad kul att du har en nästan likadan duk! Men min har inte den fina fåglarna i mitten utan istället fler stjärnor. Kolla min igen och jämför så ska du se att de inte är riktigt lika. Din är snäppet finare tycker jag! :)
God jul!

http://www.ljuva50tal.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards