LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Plockepinn

Av Mynta - 19 maj 2010 10:33


Tiden går fooort!

Nu var det en vecka sedan jag  gjorde mitt senaste inlägg...det betyder MASSOR av bilder i kameraminnet!!!


Tänker därför min vana trogen, att bildbomba er återigen!!


  


Har gått och fnulat på min nya tavelvägg. Hängt upp lite mer MELLAN tavlorna, bl a några olika ljushållare. Har också nålat upp en del tygbitar på prov. Går nu och tittar och känner efter om de ska få vara kvar där (lite snyggare monterade, isåfall...). Väggen känns rätt OK nu, tycker jag.


( NU - när jag tittar på väggen här i bloggen, ser jag att de där maskerna ska bort (de där uppe till höger) - de konkurrerar med Åke Holms bilder. Bättre att satsa på enbart nonfigurativt...hmmm...)

 

 


  


Hönshusbygget har fortsatt. Vädret under Kristi Himmelfärdshelgen har varit eländigt - runt 5 grader, regn i massor...inte det ideala för hönshusbyggare!


  


...men jag ska inte klaga; vi har nämligen fått bygghjälp av världens bästa pappa - MIN pappa!!!  Han och maken spikade och sågade en hel dag!


  


Pirathöns på gång???


  


När vädret är dåligt, kan man ju alltid pyssla om sina inneväxter - här har Pengaträdet fått en välbehövlig dusch. Snart ska det få komma utomhus igen!


  


Lite kul - detta är faktiskt UNDULATFRÖN som jag sått i lite blomjord!

Detta gräs ska dunbollarna få att käka nu!


  


...det enda positiva med det eviga regnandet, har varit att all växtlighet utomhus har blivit VÄLDIGT grön & frodig!


  


Lite mer grönt. Ätgrönt.

Det har givetvis lagats massor med mat i helgen - LYCKAD matlagning...

Av detta blev det en smarrig asiatisk kycklinggryta:


  




En dag trotsade vi det eländiga vädret, och beslöt oss för att grilla.

Jag hittepåmarinerade några fläskytterfiléskivor i vinäger, olivolja, pizzakryddor & massor med vitlök:


  


...ser kanske föga aptitretande ut här, men väl på grillen...


  


...blev de sedan jättegoda!


Till det:


  


Världens godaste potatissallad med fetaost, rödlök, ruccola, purjolök, olivolja och svartpeppar!!


  


Bakade världens enklaste rabarberpaj (allt görs i en gryta på spisen), av rabarber från egna täppan... (fy vad allt blev "världens"...sorry.)


  


Grillkvällen avslutades ute i mörkret i skenet från vårt eldklot.


  


Fruktträden har blommat, och gräddbullen har varit ute mycket.

Hon är vår finaste blomma.


  


På tal om blommor - visst var årets färg på Majblomman fin?

Det tyckte jag.


Var ju tvungen att tala om det på nåt vis, liksom...

 
 
Heidi

Heidi

19 maj 2010 11:36

Allt som oftast blir man full i skratt när man läser din blogg. Du har så mycket för dig och det är roligt att läsa om. Inte svårt att lämna signalement på er bil inte om den skulle bli stulen. Ingen dum ide att pynta den,även lätt att hitta på Väla parkering eller ullared

http://blog.hojaloja.com

 
Maria

Maria

19 maj 2010 16:25

Den kompletterade väggen blev mkt bra och väldigt "myntig" - dvs cool!

Ser att även du har hjälp av den äldre generationen i trädgården. Hos oss har svärfar hjälpt till enormt mkt, så mkt att vi egentligen inte vet hur i ska tacka honom :)

Ska bli spännande o se vad det kommer bo för höns hos er. Jag gillar de här "angora" hönsen (om de nu heter det) men de är så duniga och ser ut som obstinata tonåringar med fjädrar till höger o vänster.

http://renovationaryroad.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

20 maj 2010 08:11

Heidi: Vad kul att jag kan locka fram ett skratt!
Jo - där har du rätt - det ÄR en klar fördel att ha en pyntad bil på stora parkeringsplatser (men ibland hjälper inte ens det - de dagar när man är som MEST förvirrad...)! Jag ska nog även knyta en rosett el nåt i antennen, också... =)

Maria: Jo - jag är nog rätt nöjd med väggen nu. Nu ska jag bara montera tygbitarna på någon slags träplattta eller nåt, så att de blir lite snyggare!
Min pappa rycker ALLTID ut och hjälper oss, så fort det gäller fix med hus & trädgård. Det har han ALLTID gjort. Det är vi också ENORMT tacksamma för! Vet inte riktigt vad man ska göra för att återgälda...jag brukar säga att jag lovar att ta hand om honom när han blir gammal & skröplig - att han då kan få bo ute i vårt garage eller i vår källare, då... =)

Tror du måste mena silkeshöns? En del ser ut som vita fluffbollar; hur coola som helst!!
Jag har pendlat enormt mycket i mitt val av hönsraser, men nu verkar det som om tillfälligheterna och slumpen får styra...jag har ev nåt på gång...jag längtar SÅÅÅ tills hönshuset är inflyttningsklart!!!

 
Ingen bild

BigSis

20 maj 2010 21:05

Hej min hjärtans fröjd!
Tänkte att HAN även kan få bo hos mig, tänkte då närmast på "skjulet" han byggt åt oss...
POSSI!

 
Ingen bild

Lillsis

20 maj 2010 22:14

Bigsis: - Men då kan vi ju ta hand om honom varannan vecka!!! Turas om, liksom!!

- Varannanveckaspensionär!!!
♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards