LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Mynta - 8 mars 2008 22:08

Jag har lovat mig själv att jag ska bli ägare till en Volvo Duett innan jag dör.


Är helt såld på den bilen. Har varit det i flera år nu. Men plånboken har aldrig tillåtit den typen av utsvävning. Istället kör jag omkring i en Ford Mondeo -95. Bilen funkar jättebra, men saknar allt vad charm heter. Duetten har allt. Mjuka, bulliga former, enkel, robust motor, tjock & gedigen kaross, massor av utrymme och.....och.........är bara såååå helt uuunderbar!! Jag vet att det antagligen kommer att vara fullt med kondens på insidan av rutorna höst- vinter- och vår, den är säkert tungstyrd, och jag vet att det kan bli kallt och dragigt om fötterna på förarplatsen vintertid - men det struntar jag i!! Vill ha! Rostiga skärmkanter, bakdörrar och tröskellådor är helt Ok. Sådant kan man ordna. Jag har t o m sagt till maken att jag skulle vilja försöka meka med den själv. Motorn är så enkelt uppbyggd att man skulle kunna fixa lite själv - med lite god vilja. Och viljan finns, det vill jag lova!! Men först måste jag nog vinna på Lotto.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards