LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Mynta - 20 januari 2012 10:27


Jag tog ju tag i mina UFO:n häromdagen, men nu plötsligt har jag skaffat mig 5 nya:


 


Ett par rätstickade pulsvärmare som väntar på att bli hopsydda och uddkantade med krapprött garn...


 


...påbörjade virkade vantar, vars mönster finns i en av böckerna från bibblan...


 


...ur samma bibblabok inspirerades jag ju till att göra denna jättemormorsruta, som nu är klar och ska få bli framsida till en väska...nån gång...


 


...virkade grytlappar till köket - tycker att de virkade varianterna faktiskt är de bästa - man får bra grepp om de varma kärlen, samt att bomullsgarnet isolerar bra! Här hann jag dock bara precis börja virka innan jag fastnade; fattar inte riktigt beskrivningen - hur ska jag nu fortsätta, liksom...?


 


Denna stickningen är nog den roligaste, för tillfället! Det ska bli en smalrandig sjal i två färger. Ja - två och två; det kanske man inte kan säga, när de två nystanen är två flerfärgade nystan...men coolt blir det! Tar lååång tid, bara - är ju ingen direkt hejare på att sticka, och här ska man öka maskor på vart fjärde AVIGA varv - m a o; det gäller för mig att ha tungan rätt i mun. Men jag fixade faktiskt att sticka denna SAMTIDIGT som jag tittade på Antikrundan på TV igår! Tror jag fortsätter med den ikväll, medan jag tittar på På spåret!

 

Det har hänt ännu mer här hemma; imorse vaknade vi till detta:


 


Och jag var inte ensam om att vara förundrad:


 


- Vad är nu detta för konstigt? Går det att äta, tro???




 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards