LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Vårvindar friska...

Av Mynta - 4 maj 2010 16:43


Valborgshelgen förflöt i godan ro.

De flesta i familjen stannade hemma och tog det lugnt.

Det var bara dottern som var ute på äventyr...


  


Det tältades i skogen hos en kompis. De hade visst badat också. Ack, ja...den ungdomen, den ungdomen...


Jag passade bl a på att premiärklippa gräsmattan i helgen:


  


Hmmm...SNYGG är den då inte, vår gräsmatta; gulfläckig och eländig.

Har inte sett nåt vidare resultat av mitt toppdressande eller sådd...SUCK.


  


Men HAMMOCKEN är fin!!! Den gungade vi mycket i, under helgen.


  


...och grannen släppte ut korna - det är lika mysigt varje år när de släpps ut i det fria!!


De har varit jättenyfikna på vad vi har haft för oss (KORNA, alltså (men säkert grannarna också!)):


  


Vi har ju sågat, målat & skruvat ! Hönsgårdsbygget kryper saaakta framåt...

Nu börjar man kunna få en bild av hur det kommer att bli...


  


Jag tror hönsen kommer att stormtrivas!!


När jag såg toppen på hönsgården, blev jag sugen på att pimpa hela schabraket...


  


- Vi måste ju ha en vindflöjel på toppen!!!

Och givetvis i formen av en höna!

Jag satte mig och skissade i eftermiddags...får se om det nu kan bli något av detta - hade varit kul!


I skrivande stund har jag fullt med levrat blod i mina näsborrar...i min iver ute i hönsgården, med solen rakt i ögonen, stegade jag med FULL KRAFT in i en av de tvärgående ribborna. Jag slog i ribban tvärs över näsroten. Smällen blev så kraftig att jag studsade baklänges, ner i gräset. Fick sitta en stund och behärska mig (för att hålla tillbaka de VÄRSTA svordomarna). Måste ha varit en syn för gudar! Tur att man är ensam hemma...

Men det kommer att bli svårt att bortförklara den djupblå, svart/lila ömma strimman mitt mellan ögonen...gissa om jag kommer att få höra om detta intill döddagar???


Omedelbar åtgärd:


  

"Varningsvimplar" på den  ¤#%+*%¤   ribban...






  


...annars har helgen bl a inneburit sifferexercis i form av deklarerande.

Det som alltid tar längst tid hemma hos oss, är att hitta ALLA papper som måste fram...HATAR det!!!

Och rörigt bli det - papper ÖVERALLT!!!


Jag har förresten också börjat på en ny broderi-idé.

Får se om och när jag blir färdig med den...


 


...jag är ju inte precis känd för att kunna avsluta påbörjade projekt!




 
 
Vicke

Vicke

4 maj 2010 17:12

vad mysigt det ser ut där du bor

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lena andersson

4 maj 2010 20:27

Oj vilken snygg blivande hönsgård, jag blir imponerad. jag har i alla fall kycklingar hemma 3-4 dagar gamla men ingen hönsgård ännu = )
mvh Lena

 
Ingen bild

Mynta

5 maj 2010 07:26

Vicke: Här ÄR jättemysigt!! Jag njuter vareviga sekund!!! =)

Lena: Hur har du dina små kycklingar då? Håller du på att bygga hönsgård? (I trädgården - som jag?) Vad är det för kycklingar?? Nu blir ju JAG avundsjuk på DIG!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards