LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Händelserik helg

Av Mynta - 28 september 2009 10:55


Vilken kul helg jag har haft!

 

Lördag och söndag har jag nämligen tillbringat i en inspelningsstudio

tillsammans med "min" gospelkör samt musiker.

 

Vi har spelat in vår tredje (!) skiva, som vi planerar att ge ut innan jul.

Vi har alltid så himla roligt när vi är tillsammans! Vi skrattar och pratar oavbrutet under de timmar vi träffas (och sjunger givetvis en del också!!).

 

Jag är faktiskt lite förvånad över att vi kunde vara så tysta och koncentrerade, både inför och efter inspelningen av varje låt, som vi faktiskt var...

 


  


Hela härliga kören i studion...


När jag sedan kom hem från studion i lördags, visade det sig att jag fått en beställning på ett av mina smycken på Signerat.se.

 

- Kul!!

 

Blev ju tvungen att se till att paketera och leverera snarast...


  


 (Jag har "suddat ut" adressen på min leverans!)

Jag blev då plötsligt så inspirerad att göra lite nya smycken, så det blev några till...

 

Jag fixade och donade till långt över midnatt - iiinte bra för

rösten & förestående inspelningsdag, men ibland kan man liksom inte bara sluta!!

Det är väl det som kallas "flow", antar jag!

Jag lovade ju bilder på mina färdigpimpade sneakers;

 här kommer de:

(bilderna är klickbara)


       



Inte lätt att fota sina egna fötter från sidan, liksom...

 

Är nog rent generellt inne i en kreativ flow, överhuvudtaget, nu!

 

Har faktiskt till och med hunnit sticka en gosig halskrage (eller vad det nu kallas) till dottern:


 


...fick börja med att nysta garnet.

Garnet är ett s k "slubbgarn" av 70% ull och 30% soja (!).

Tjockleken på tråden varierar kraftigt - det ger en cool och mysig effekt:


  


Jag stickade räta maskor varv efter varv, på stickor 15.

 

Skitkul - för det går snabbt!!

 

Den är faktiskt redan klar; ska bara sys ihop...





 
 
Ingen bild

Heidi

28 september 2009 12:59

Du är en imponerade kvinna...vart får du all energi från?

 
Ingen bild

lotta

28 september 2009 16:48

SNYGGT,SNYGGT......med skorna, t.om min 11-åring vart "impad"! Har också tänkt beställa halsband av dig sen i våras..men kan inte bestämma mig för vilken...ibland vill jag ha fågeln,ibland lönnlövet...och nu har du krondill också...????Hjälp....

 
Charlotte

Charlotte

28 september 2009 17:12

Sjunger du? I kör, vad kul! Det gör min make också, jag sjunger hemma och just nu är det väl popopera på tapeten haha tro inte att jag kommer upp i de höga tonerna!! Kul är det i alla fall.Jag låter nog mer som en kraxande kråka, tror jag. Lycka till med CD skivan, är det något lokalt eller säljer ni över hela Sverige? Jag har en kompis (Norge) som sjunger gospel.

Trevlig helg!

Skorna är jag bara så impad över, snygga!!

Min kofta är på gång i huvudet måste bara få tag på prickiga sneslåband. Var hittar jag det??? Spets har jag så det är inget problem sedan gäller det väl att våga sätta saxen i den.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

29 september 2009 08:11

Heidi: Jag tror att jag får energi från att leva ett liv jag känner att jag själv valt att leva. JAG styr mitt eget liv, och ingen himla jantelag eller ekonomi kan rå på det, liksom. Rättar munnen efter matsäcken och värdesätter min vanliga vardag här hemma oerhört högt. Ödmjuk inför livet och allt levande. Vill ta vara på varenda minut jag får.
Sedan tror jag också att min kreativitet föder energi. Det ena kreativa infallet föder nästa. Allt runtomkring inspirerar - naturens former, dofter, musik...tas in och formas om i min skalle till något som måste ut igen, i någon form...
Oj - det var väldans vad filosofisk man blev nu, då - redan klockan 8 på morgonen!! =) Men jag tror faktiskt jag lyckades samla ihop själva kärnan av min "livsdrift", där!!

Lotta: Oj, har jag lyckats impa på en 11-åring!? Känns lite coolt, faktiskt!! Jag - gamla tanten...
Har kommit in i mitt "smycketänk" igen, och jag tror att fler modeller kan vara på gång att komma ut på Signerat...vänta bara!! ☺

Charlotte: Jo - jag sjunger som sagt i en gospelkör. Har gjort det i snart 5 år. Trivs som fisken i vattnet. Vi har körövning varje söndagkväll, och det är ett helt underbart sätt att få avsluta veckan som varit, samt att få ladda batterierna och få igång livsandarna inför kommande vecka!! Att få sjunga tillsammans med andra ger en oerhörd kick! Man får liksom tillbaka tron på mänskligheten; att vi människor faktiskt kan göra vackra saker tillsammans bara för att vi VILL det...
Nej - nu blev jag sådär konstigt filosofisk igen...men det finns SÅ många dimensioner i körsjungandet! Faktiskt. Något jag inte vill vara utan. Ever.
Våra skivor prånglar vi ut till stackars nära & kära, samt säljer på konserter & turnéer. Bli rog rätt lokal spridning...men det känns lite kul att kunna lyssna på sig själva på skiva...
Prickiga snedslåband? Har jag nog aldrig sett, faktiskt! I "värsta" fall får du kanske köpa enfärgat och "pricka" själv med textilfärg?? Nöden har ingen lag, eller hur?? =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards