LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Nöjd

Av Mynta - 30 augusti 2011 08:35

 

Min nybörjarsjal är nu färdigvirkad!

Jag är ju inte precis känd för att kunna avsluta mina projekt,

 så det här känns faktiskt jättekul!

 Har precis också satt" pricken över i" genom att fästa en fin liten tofs i  den nedre spetsen av sjalen.

Tror faktiskt jag ska använda den på jobb idag - det är inte mer än 12 grader varmt ute här, så sjalen kan nog vara skön att ha över rygg & axlar.


Igår fick hönsen tårta:


 

- Fin, va?

Lite romansallad som hade blivit tråkig, färsk majskolv,

 torrt bröd samt riven ost.

 Guldkant för fjäderfä.


 

Fast jag tycker ju att de har lite att lära, när det gäller bordsskick...


Äggproduktionen går på högvarv  i alla fall, och äggkorgen i kylen börjar bli riktigt full. Måste göra en massa äggmat.


- Inte mig emot!


 

Igår blev det bl a omelett, gjord på 6 ägg.

Inte dumt alls.

Tack för det, mina befjädrade vänner!

 
 
Ingen bild

Linda Jönsson

30 augusti 2011 19:35

herre min je så snygg sjal! Nu blev jag riktigt avundsjuk, nu måste jag också lära mig virka!

 
Ingen bild

Eva

30 augusti 2011 22:31

Åh, vilken snygg sjal!!! Du är sååå duktig!

Höns e oumbärliga! ;) Jag älskar mina höns, allihopa!

Kram på dig

P.S Snart kommer ett nytt mail till dig om fortsatta planer & annat sånt ;)

 
Ingen bild

Persilja

31 augusti 2011 06:48

Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!

 
Ingen bild

Mynta

31 augusti 2011 10:17

Linda:
Jag lovar - det är inte svårt!!

Eva:
Sjalen är en riktig nybörjarsjal, med ett superenkelt mönster - så sådär jätteduktig kan jag nog inte påstå att jag är...det är nog det snygga garnet som gör att den ser mer avancerad ut än vad den är!
Spännande att få höra om fortsatta planer...

Persilja:
Jaaaaaaaaaaa - visst ÄR den??? :)

 
charlottec

charlottec

1 september 2011 07:46

Snygg sjal!! Kanske till och med en vänsterhänt nörd kan virka en sådan? Om nu den här vänsterhänta nörden orkar ta itu med nya projket :)
Snygg hönsmat förrresten!! Haha.. du måste vara den enda jag vet om som gör så snygg hönsmat..skulle nog behöva ett gäng höns här hos mig men misstänker att mina grannar skulle bli smått galna och börja kackla emot.
Nu är köreriet igång igen för vår del :) det gjorde mig gladare ovanligt för att vara mig eller? Ja det känns bättre nu när jag äntligen kan börja koncentrera mig på annat än noter och dirrigerande. Så nu ska det bli bättre! Så det så!!!
Kramar!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Paulina

Paulina

1 september 2011 10:11

Hej, vilken fin blogg du har. Kika gärna in hos mig om du vill, jag har delat upp i två bloggar, dels min stickblogg och dels höns och trädgådsbloggen http://honsafest.blogspot.com

http://Stickeristickera.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

1 september 2011 10:34

Charlotte:
Klart en vänsterhänt nörd också kan virka en sådan!!! :)
Och ja - jag är nog den enda som pimpar hönsmat...hihi! Vår kör har också satt igång - vi har redan hunnit vara iväg och gett en gospelkonsert mitt i mörkaste Småland! Nu på söndag ska vi iväg på ännu en! Rivstart, med andra ord! Skitkul! Kram!

Paulina:
TVÅ bloggar? WOW! Hur hinner du med det? Trevliga var de bägge två, i alla fall!
Höns & handarbete - kan man ha det bättre? Tror inte jag! Välkommen hit!

 
charlotte

charlotte

1 september 2011 16:14

MYNTA!!! Din kör är bäst!!! Ja har ju inte hört er men redan iväg på konserter... haha... man får väl vara glad om vi får två denna termin och då är den ena vår egna julkonsert!!! Jag vill mer ibland och ibland inte..så kommer vi nog att självdö om vi inte hittar nya medlemmar men om vi aldrig ger konserter så vet ingen om oss ens.. vilket dilemma.
Var hittar jag virkmönster på dylika sjal?
Så får jag be om ursäkt för min usla stavning, jag hade för bråttom när jag skrev. Som alltid.
Jag ska nog börja pimpa paddmaten här hemma i tron att de ska äta det vi serverar dem.Eller om jag börjar pimpa vår mat så kanske de där vuxna barnen äter den! Kladdkaka till middag, jag säger bara ett: himmel hur fick jag sådana söner ;)

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

1 september 2011 21:34

Charlotte:
Det är JÄTTEnyttigt att vara ute och ge många konserter - man blir säkrare för varje gång; ev nervositet kommer i andra hand, och man fokuserar SÅ mycket bättre på själva sången! Alla resor vi gör tillsammans (kören), ihopträngda i varandras bilar på väg till nya, okända orter, (ibland övernattandes på hotellrum, gör också att vi svetsas samman, och vågar ge mer av oss själva när vi sjunger tillsammans! Rekommenderas verkligen! Plus att vi gör en massa annat tillsammans än att bara sjunga; flätar korgar, tillverkar smycken, går på ANDRAS konserter, mm mm.

Virkmönstret på sjalen hittar du här:
http://virkning-crochet.blogspot.com/2011/03/basmonster-for-sjal.html

Märkte inte någon usel stavning i din kommentar...glöm det!! :) Tanken som räknas...

Paddmat? Vad GER du dina söner??? ;)

 
charlotte

charlotte

2 september 2011 09:09

Ja det är viktigt med konserter men vår kör börjar likna rena pro-kören och fler och fler blir för gamla för att orka. Vi har snart inga altar kvar. Den här kören har rest, men nu verkar det som om de inte orkar längre. Om man säger så är vi mellan 6-8 st under 60! Jag vill inte byta kör, trivs bra trots allt. Så det är lite synd det hela. Känner att jag personligen vill ha mer för att bli säkrare. Det är en sak att stå i övningslokalen, hemma och en helt annan att stå inför folk.
Vi har två sköldpaddor! De är kräsna!! Så jag ska börja pimpa deras mat med jordgubbar så äter de nog.
Vi äter helt vanlig mat, min söner tror att man dör av grönsaker och vägrade världens godaste lasagne för att jag hade morot i den! De kan inte äta lök så den får jag riva... börjar bli mäkta arg och det är inte acceptabelt att vuxna barn inte äter det som serveras... men nu ska jag gå och koka mig kaffe, sätta en deg till bröd och fundera ut var i all världen jag ska hitta några altar till kören för jag vägrar sjunga alt... fixar det liksom inte fast ingen har bett mig ÄN som tur är... total vägrar gör jag.
Stort tack för länken!!
Kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards