LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Projekt #3456798

Av Mynta - 1 april 2011 08:36


Startade ett nytt broderiprojekt igår...


 

Trots att jag redan har 27 andra på gång sedan innan.


Nästan som nybilskänsla?

 (Den har jag dock faktiskt aldrig varit med om på riktigt -

 men jag kan tänka mig hur det skulle kunna kännas...???)


Ett av alla vårtecken  här hemma är den årliga fasteinsamlingen.


   


"Fastebössan" som kommer via posten,  (som fylls efter rådande förmåga), och som sedan hämtas personligen vid ytterdörren av någon av församlingens medlemmar en lördagförmiddag i april.

Ett gemytligt vårtecken, tycker jag.


Jag såg förresten attTradera har ett samarbete med Svenska Kyrkan just nu - man kan gå in och lägga ett bud till förmån för den som inte har mat för dagen.



Framför mig väntar en dag med arbete.


Känns helt OK, tycker jag.


 


- Ha en skön fredag!





 
 
Charlotte

Charlotte

1 april 2011 19:21

Jag trodde inte dessa bössor fanns kvar längre, men jag såg informationen i församlingshemmet när jag skulle hämta en nyckel! Men inga bössor.
Glömde säga att hönsen är fina!! Mysigt med hönsfilm.
Vilken sorts broderitråd är det du använder, den på rulle? Tror jag aldrig sett sådan.
Trevlig helg - jag har huvudvärk så jag måste nog gå och fixa något att äta. Godis ska jag inte äta och jag ska sluta igen från och med NU. Håll koll på mig snälla...

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Persilja

Persilja

4 april 2011 08:49

Vi har ju redan konstaterat att jag är en trög norrbottning (blink blink) så jag behöver inte skämmas för att jag inte alls fattar kopplingen nybilskänsla och nytt broderi...?
Jag har haft nybil och känslan för den var Jaha. Typ. Inget flås flås flämt flämt dunk dunk, mest bara jaha och kanske lite gulp fan om jag repar den här då dör mannen.
Men annars vet jag inte...
Så explain please för en TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖG (hmpff) norrbottning. (Som älskar att retas...hehehe!)

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

 
Ingen bild

Mynta

4 april 2011 09:22

Charlotte:
Broderitråden är ett lingarn (16/2), som jag köpt för hundra år sedan på en utförsäljning. Skitbra att brodera med (är nog egentligen tänkt som ett vävgarn, först & främst...)!
Nå - hur blev det med godisätandet i helgen? Var du ståndaktig?

Persilja:
I detta fall får vi nog säga att jag är en jävligt lååångsökt skåning.(Min man hävdar bestämt att jag är den mest omständiga människa han någonsin träffat...)
Jo - jag menar att starta ett nytt broderi blir lite som att skaffa en ny bil; först tycker man att den känns så fräsch och härlig, och är kul att köra, men ju mer man kör med den, desto vanligare och tråkigare känns den. Comprende? Alltså jag menar nåt i stil med att STARTA ett nytt broderi ger alltid nyhetens behag, men sen blir det broderiet ändå liggande som alla de andra så småningom.
ÄSCH - skit i det. Fan vad rörigt det blev. Vi konstaterar bara att jag ÄR jävligt långsökt.
Och konstig.
Fan också.

 
Charlotte

Charlotte

4 april 2011 11:10

Jag satt godisförbud på maken eftersom det var han som köpte och då slipper jag äta! Bra va??? Idag ska jag hålla mig till äpplen... om de nu smakar något! Har då aldrig förr köpt äpplen som är stenhårda och smakar NOLL... nä äpplen ska vara svenska och en säsongsvara för att vara goda.
Omständig??? Haha... jag tror inte du slår min make för han slår rekord i att vara omständig.
Aha lingarn - men det har jag några revor av i två märkliga färger.Och det där med att brodera... jag kommer igång och så kommer jag igång sedan blir det varken hackat eller malet... nä jag tror jag sjunger istället... fast idag är jag så trött att jag nog borde sova en timme till!!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards