LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Offentliggörandet av ett misslyckande; del 1 (av 23)

Av Mynta - 22 mars 2011 19:12


 


FAN vad fula bladen blev.

INTE nöjd.

Sprättade .

Och tappade lusten.


Nu ville jag göra nåt annat.


Ut i solen, t ex.


 


Och det gjorde jag rätt i.


Vilken förmiddag vi har haft härnere!!!

(Varning för VÄLDIGT vit hud...)


Kolla tempen:



Överst: Innetemp

Underst: Utetemp!!! 


 


Det var inte bara JAG som njöööt...


Apropå ett av mina dillen; är det KONSTIGT att jag drabbats???



 


KOLLA, så FIIIN hon är, min lilla Signe...


Och "lille" Sixten:


 


(Han är pampigare än sin pappa, men det har vi inte vågat säga högt än...)


Och är man såhär fina, så MÅSTE man ha SNYGGA vattenskålar:


 

Denna fyndade jag på ICA idag för 20 kr.

Hönsens gamla utevattenskål har frusit sönder i vinter, så jag har haft antennerna ute efter en ny...denna blev alldeles UTMÄRKT, enligt mej!!



 

...sedan hände det som INTE får HÄNDA!!!

Kameran åkte i golvet...

Kolla bilden ovan...


Jag skulle fota mina goda ugnsbakade potatisar med olivoljan och flingsaltet...


FAN - det blev ju helt randigt!!!


Tog ett djupt andetag, bad en liten ödmjuk bön...


 

Tog ett testfoto på laxfiléerna i stekpannan, och det verkar som om kameran har hämtat sig från chocken, eller...?


 


...men jag blev lite brydd återigen, när jag skulle föreviga dunbollarna mitt i deras envishet med att stanna UTANFÖR buren, TROTS att klockan passerat 20.00... liiite FÖR suddigt, va???


Ska nog be en liten aftonbön också.

Min kamera är mina extraögon;

den hjälper mig att SE.



Gulp.

  











 
 
Ingen bild

Persilja

23 mars 2011 06:50

Som vanligt den här tiden är det bara för mycket att se på dina bilder. Skit vad orättvist!!! Jag vill också ha barmark! OCh tvåsiffrigt. Fast våra sex kändes himla sköna.
Jag har tappat min lilla (nya-dyra) kamera i golvet med objektivet utfällt. Den är dööööööd!
Jag har inte vågat berätta det för någon ännu. Tränar här. Som jag förmanat barnen att vara försiktiga. Jävlar. Jävlar Jävlar!

 
Ingen bild

Mynta

23 mars 2011 07:51

Persilja:
Det var ju PRECIS så jag också gjorde - drog ner kameran i golvet med objektivet ute...visserligen börjar kameran att bli lite gammal & skruttig, men den funkar (funkaDE) utmärkt, plus att jag inte har råd att skaffa någon ny. Att din var NY känns ju lite jobbigt. Men vad fotar du med NU då? Din stora systemkamera?

 
Ingen bild

Persilja

23 mars 2011 08:35

Jo, med ett porträttobjektiv som bara kan ha skärpa på ett föremål i taget vilket är jävligt irriterande när jag ska fota inredning. Men vilka i-landsproblem vi har!

 
Charlotte

Charlotte

23 mars 2011 11:44

Drulleförsäkring ;)
Vi vill också ha barmark!!! Inte SNÖ i mars i Stockholm... världen är upp och ner... det vackra snöberget dit kört av plogar ser ut som om Dunderklumpen farit förbi minst och kommer att ligga kvar i evighet...
men nu ska jag prata något mycket trevligare: need some råd (?)har liksom gått i pianoköpatankar det senaste halvåret... blocket är uteslutet eftersom jag inte kan spela piano utan bara elorgel... nåja... ge mig ett tips: vilken typ av piano ska man ha??? Vi bor liksom i lägenhet, undrar om grannarna kommer att gilla min ide!! Annars får jag väl flytta till buschen. Kram!!
PS... tror broderiet blir bra, kom igen NU!!!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

24 mars 2011 07:42

Persilja: Nämen FY vad jobbigt!!! Överlever du, tror du??? :)

Charlotte: Alltså - nu gjorde du mig snurrig...är det piano el elorgel som du är sugen på att köpa...? Du vill ha piano, men ändå inte? Hmmm...förklara dig! :)

 
Charlotte

Charlotte

24 mars 2011 08:18

Hopps!! PIANO menade jag! Jag har redan en elorgel som jag inte gillar.. en gammal Elka från 80-talet som tappat tonerna på vissa tangenter kul eller hur?
Var på världens föreläsning igår retorik/sång! Himmel så kul! Får nog ta och blogga om det endera dagen.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

24 mars 2011 09:16

Charlotte:
OK! Jag är ju faktiskt ingen direkt pianokännare, men jag tycker ju ändå att du ska ge Blocket en chans! Själva har vi ett rätt så litet och kompakt piano här hemma. Gissar att det kanske kan vara från 40-talet, kanske...
Om man som du bor i lägenhet, tror jag att just den här lilla, kompakta typen kan vara bra. Det tar liten plats, går att använda som avställningsyta när man inte använder det, samt att det säkert är liiite lättare att baxa uppför trappor (eller rent utav går att få in i en hiss...???)i ett hyreshus. Någon har också någon talat om för mig att ett piano med stålram är lättare att hålla stämt en ett piano med träram (som vårt - suck). Det är kul med piano!!!

 
Charlotte

Charlotte

24 mars 2011 12:26

Bor liksom typ granne med en pianofabrik har jag upptäckt och en annan som levererar i hela Mälardalen hittade jag igår kväll. Kanske ska ge blocket en chans, men eftersom jag inte är något proffs så kan det ju bli en dyr affär ifall att pianot är ostämt/trasigt. Jag får se! Vi har hiss! Egentligen skulle jag vilja ha ett vitt piano av sådan där gammal model men det är väl bara att inse att det inte går in här. Hm... att jag ska ha så svårt att bestämma mig. Orgeln ska i alla fall UT... maken får säga vad han vill om det för det är faktiskt min egen.
Du vilket fint inlägg du gjorde idag!!! Blir alltid lika glad när jag tittar in här. Haha... din mamma plantera bakom garaget... det var nog ett snäpp värre. Min mamma brukar ställa krukväxterna BAKOM gardinera!Vilket påminner mig om att jag nog måste gå och vattna min jungel av ärtor.. kram

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards