LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Mynta - 17 december 2010 23:49

Vinter.

JÄTTEMYCKET vinter.

 Som aldrig förr.

TIDIG vinter.

Hallå? Vart tog växthuseffekten vägen?

Snö.

Snö.

Och åter snö.


  


Mitt titthål i syrénbusken har liksom återuppstått tack vare snötyngda grenar.

Annars brukar den bara framträda framåt vårkanten när syrénbladen slagit ut.

Nu har snön kirrat samma uppgift.


Där, några meter in, syns vår hysteriskt adventspimpade hönsgård.

Jag myser i mjugg.

Blev riktigt fint, faktiskt...


Huset - vårt LILLA söta hus, tronar i vinterskrud.

Blir varm i  hjärtat när jag ser det såhär fint florsockerdekorerat.


  


- Som ett litet pepparkakshus!


Passar på att smyga runt knutarna och kikar in...


  


...och lite runtomkring...



  

     


- Oj!

Här har det yrt in snö!!!

Pallar ni, killar?


(Är jag förresten ensam om att få lite ZZ-Top-vibbar, här...?)



  


Granen har faktiskt fått komma in.

Alldeles för tidigt.

Omständigheterna har fått stå för premisserna.


Men jag har inte klätt den än.

Varken med ljus eller glitter.

DET får vänta.


Tror jag ska sänka ner min trötta lekamen i ovan avbildade fåtölj.

En liiiten stund bara.

Behöver det.

Känns det som.


Bara lite.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards