LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Lite kul...

Av Mynta - 3 april 2009 08:49


...eller obehagligt/fantasilöst/ j-t tråkigt... är det ju om man klickar på blogginlägget jag skrev för exakt ett år sedan.

(Till höger här i marginalen; "Under solen...".)


Nästan exakt likadant som inlägget jag just skrev här nedanför, eller hur?


För exakt ett år sedan satt jag tydligen också i "solhörnan" med gräddbullen och mådde gott. Hade lite andra blommor runt omkring, då bara.

Och tusenskönor i gräsmattan.

Måste ju ut och kolla om det finns några sådana här nu, också...


Vad är det nu man brukar säga...?


"Same shit, different day..."

 
 
Ingen bild

Persil,ja

4 april 2009 00:24

det är konstigt men jag tycker varje dag att "För ett år sen" stämmer med tankar och händelser jag gjort i år också. Kanske ett tecken på vår "pensionärsvarning" att vi liksom lever i cykler som inte ruckas....

 
Ingen bild

Mynta

4 april 2009 19:10

Persilja: Man ska kanske helt enkelt känna sig liksom...trygg??
Eller förbannat tråkig?
Eller gammal & körd?

...eller är det kanske så, att vi hitat "the ultimate way of life"?? Längre än såhär kommer vi inte? This is it, liksom..?
Skrämmande/ rörande/hysteriskt roligt??
Välj själv...

Hmmm...

 
Ingen bild

lotta

5 april 2009 19:25

Det var värst vad alla är avundsjuka på den härliga skånevåren...fast jag förstår till viss del..bodde själv i luleå under 7 år o den här tiden på året var ganska ångestladdat, men tänk på deras härliga vårvinter med skidåkning på isen..passa på o njut..o snart har de midnattsol..så njuter vi på vårt håll..fast jag har också lite snö kvar bakom huset, men snart möter jag också våren i blekinge!!!!!

 
Johanna

Johanna

5 april 2009 20:36

...eller så ska man inte spekulera så mycket utan bara konstatera att man har sina favoritgöromål. =)
Det låter underbart att sitta och sola i bikini. Det är lyxigt! Själv satt jag i solen på balkongen, men det blåste 2-3 kalla svala vindar så jag behöll tröjan på.

Hoppas du haft en trevlig helg!!
Kram!

http://pantarholmskajen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards