LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Midsommarbilder

Av Mynta - 23 juni 2008 10:44


Vi firade en jättefin midsommarafton hemma hos syrran.

God mat & dryck, glada skratt och småprat till tända ljus långt in på småtimmarna...


Jag tog ju en tårta med mig som jag bakat - här är den:



-Inte dum, alls!! Chokladbotten (med bl a fyra krossade Dajm i), toppad med en kräm gjord av vispgrädde blandat med jordgubbspuré, gelatin, äggulor & florsocker. Receptet fanns med i det senast numret av ICA Buffé.

Smarrig!!


Annars spenderade vi hela kvällen sittandes här:



...ute i partytältet...


Vid ett-tiden på natten beslöt sig de fyra kusinerna för att ta ett nattadopp i den här:



...i syrrans nybyggda pool. De har lite fix runtom kvar att göra, men nu är de snart färdiga. Den är hur snygg som helst; eller hur?

Ursäkta den suddiga bilden - skyller på lång exponeringstid under vinpåverkan...


Gick runt lite med kameran hemma hos syrran och fotade lite under kvällen.

Tänkte återkomma med lite bilder senare. Min syster är inte enbart otroligt kreativ, utan är även begåvad med en utpräglat säker smak. Smakprov på en del av detta kommer..

 
 
Gry

Gry

23 juni 2008 11:55

Den tårtan ÄR god, jag intygar ;-) Gjorde nemligen två stycken som jag hade med mig till vårt midsommarfirande hos svärföräldrarna. Den kommer definitivt att göras igen! Visst borde det gå att variera i det oändliga? Kan täänka mig hallon, bara grädde, mango, melon med mera i stället för jordgubbar ;-)

Verkar som ni haft ett jättetrevligt firande hos syrran. Är nyfiken på återstående bilder...

Kram Gry

Pst! Välkommen även in på min sommarblogg: http://www.gryssommarblogg.blogspot.com

(öppen blogg)

Kram igen ;-)

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

23 juni 2008 23:06

Oh, lala! Det låter lovande. Jag vet ju vilket otroligt inlägg du hade från föräldrarna, och nu syrran! Kreativ med säker smak! LÅter extremt lovande! Dessutom är hon ju syster med dig som har ett så mysigt och kreativt och säkert intrett hem så det kan ju inte bli annat än tiptop! Längtar.

 
Helena

Helena

24 juni 2008 10:36

Jätte smaskens tårta . Vi avnjöt densamma på midsommaraftonen ... Spännande att få se mer av din systers hem .. Härlig pool bild, jag är så sugen på en egen ...

Ha det gott min vän kram kram

http://minblogg-jag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards