LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Sarongvarianter

Av Mynta - 27 maj 2008 22:32


OK, tjejer, såhär kan ni knyta en sarong:


Om sanningen ska fram, lät jag dottern först fotografera mig i de olika varianterna, men esteten i mig (och min dåliga självbild?) satte stopp för bloggpublicering. Hittade denna tjusiga kvinna istället...

Alltså:

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!

 Det ÄR INTE JAG på bilderna!!

(Jag kan inte se sådär glad & klämkäck ut...)Annars är det rätt likt. Not.


Min vanligaste variant (tillsammans med bikiniöverdel):

Som en lång kjol...

Tydligare instruktion (?):


En annan variant:

(som jag bara använder INNANFÖR tomtgränsen - ingen "hämta-posten-variant", alltså!!)

Som en kort kjol...


Eller såhär:


En s k "neck knot".

Håll den först om ryggen, lägg omlott framtill, och knyt sedan bakom nacken! En klassiker...


Ytterligare en variant:


"Toga style" (framifrån)


...och bakifrån!


Såhär kan man också "knyta":


Lite som ett badlakan när man duschat...?


Hur som helst; en sarong är PERFEKT "hemmasommarklädsel"!!

Eller att ha på stranden över baddräkt eller bikini.


Jag har köpt två av mina saronger hos Gudrun Sjödén.

En är från Indiska (den röda), och den oranga är från H&M (med tillhörande baddräkt, faktiskt!! Är nog snart tio år gammal!!)


Man skulle faktiskt kunna sy sin egen också, av ett coolt tyg...kanske av ett fräckt, grönt påslakan, som man fyndat på loppis??


Nej, nu fick jag ju världens idé!


Goodnajt sålänge!!

 
 
Ingen bild

Persilja

28 maj 2008 07:08

Det första jag tänkte var Jag måste också sluta äta pasta och ris!!! när jag såg den magen. Skönt att du också har en mage som inte passar för bloggpublicering. Jag brukar tänka att det är bra att min är lite rund annars skulle den vara förfärligt rynkig efter fyra barn på sex år, den blev liksom för evigt uttänjd...hämtade sig aldrig.
Men med bikiniöverdel är ju fusk! Haha! du sa ju bara trosor,så det var därför det var så svårt att tänka sig. Fast neckvarianten går ju bra utan bikiniöverdel.

 
Ingen bild

Mynta

28 maj 2008 07:38

Ja - samt toga-varianten går ju också bra utan bikiniöverdel!!
ALLRA enklast är att bara knyta sarongen rakt ovanför bysten, med knuten lite åt sidan. Också enbart-tros-variant...

Nejdu, den där magen på bilden är DEFINITIVT INTE min. Önskar den vore...?
Får kanske sluta med vinet också??

 
winnerhorse

winnerhorse

28 maj 2008 09:18

Mynta- här blandar jag mig i dina fina saronger med ett mått. Blommorna på tapeten är ungefär 2,5 decimeter breda enligt mitt ögonmått som är ganska OK och kanske 3 decimeter på höjden ( utan stängel) Och visst är det väl vallmo? Ha en fin dag i solen.

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

28 maj 2008 12:58

Tack för lektionen! :)
Nu blev jag riktigt sugen på att skaffa mig en egen sarong - särskilt varianten att knyta över ena axeln ser jättebekväm ut. Vilken ursnygg modell, jag önskar att jag också hade en sån kropp *suck*

http://hallongumman.blogsome.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards