LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Nej - nu ska jag sluta!

Av Mynta - 6 februari 2013 21:52



Jo - jag ska sluta att ta mina bloggbilder med mobilen!

För de hamnar bara direkt i Instagram.

Och jag vill inte bli en Instagrambloggare!

Såklart ska jag fortsätta att Instagramma,

men jag ska ta helt "egna" bilder till bloggen.

Ska försöka i alla fall.


Det var längesedan sist jag var här och skrev,

men jag skyller faktiskt på Instagram och tidsbrist.



Men bilder blir det.

Instagrammade sådana, dårå.

Men de är ju de enda bilderna jag har att ta till just nu!


 


Snöat har det.

Och snöar gör det fortfarande.

Vissa dagar tittar solen fram,

andra dagar (de flesta)ser det ut såhär.


 


Disigt, grått och tråkigt.


Några som inte heller riktigt gillar läget, är de här:


 


Gänget ute i lekstugan.

De vägrar gå ut när de ser att det är vitt på marken, tydligen.


 


Ytterligare en familjemedlem är inte heller så pigg på att gå ut i det kalla, vita...


 


...men är man SÅHÄR vacker, så får man gärna stanna inne tillsammans med matte!


Matte har haft fullt upp, som vanligt:


 


Jag har nu äntligen sorterat klart bland allt material som jag använder i mitt skapande.

Var sak på sin plats. SKÖÖÖNT.


Började genast skapa när jag blivit klar:


Klippte sönder en loppislöpare.


 


Det blev till ännu en tras-oro, som fick hänga utanför ytterdörren.

Numera har den även en vindfångare i form av en rostig mandelmussleform, med en liten pingla på.

Låter fint i vinden!


 


Jag har bakat.

Ovan syns smarriga kolasnittar.


 



...och det har även bakats citronkaka ur Saltå Kvarns fina receptbok...


 


Dags för surdegsbakande igen.

Här matar jag en vetesurdegsgrund.

Men den är nog faktiskt död, nu...glömde den i skåpet ovanför ugnen..nu luktar den liksom klister blandat med terpentin.

Får starta en ny ikväll - skam den som ger sig!

(suck)


 


Jag har fixat falafelmiddag,


 


Kokat ärtsoppa med lök inknuten i lila tyll...



 


...samt även konstaterat att vi nog behöver en ny, mindre modell på äggkoppar.

Dvärghönsägg passar liksom inte så bra i standardstorleken.


 


Nyköpt basilika står i köket och doftar ljuvligt.

Känns lite våraktigt, faktiskt.


 


Min gamle trotjänare ute i köket, håller alltid mig sällskap när jag kockar och donar!



 


Häromdagen fick även de gamla vinylskivorna komma fram, och dammsugandet gick som en dans,

vill jag lova!
Hade nästan svårt att sluta, bara för det.


Sedan har det även skurats äckliga tangentbord,



...fyndats gamla träkrokar mitt i sorterandet,



 


...nystats garn,



   


...och stickats med ett helt ANNAT garn än det jag nystade.

Jag i ett nötskal.


 



Blå timmen har beundrats inifrån,



 


ytterligare pimpning av moppebyrå har skett,


 


...och en lite extralång samvaro med sonen

(han har varit hemma sedan jul...)

har inneburit en del gnissel mor och son emellan.


Seriestrippen Zits i vår morgontidning beskriver vårt förhållande precis på kornet:



 


Sonen flyttar till studieorten igen imorgon.

Tror jag älskar honom för det.


Slutar med ännu en låt av min nyfunne vän:




...och förresten,

är det någon som är sugen på att följa mig på


 


 ... så heter jag systerylle där!  





 
 
Ingen bild

Linda Jönsson

10 februari 2013 10:11

Jag är lite avis på din garnvinda!
Jag får slänga mina nystan runt en stolsrygg :-P

Via posten råkade jag få hem två nystan visjögarn och mönstret till dragspelsbasker.

 
Charlotte

Charlotte

13 februari 2013 16:24

Du ska inte till Stockholm med din kör och sjunga Gospel på lördag? Det är konsert i Konserthuset. jag och 3 från kören ska vara med :)

http://www.flygaovergronmossa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards