LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Every Step You Take...

Av Mynta - 13 juni 2012 08:15

Foto: Lillasyster E


...vi har firat sonens student med buller & bång.

Nu tar han steget in i vuxenvärlden.

Vi önskar honom allt gott.

Han kommer att finna sin egen väg.

En väg som vi försökt grunda med så mycket kärlek, klokhet och humor som vi bara kan.

Han får lägga sin egna hopkokta asfalt ovanpå den. Vi står liksom för bärlagret.


Just nu är vi fullkomligt omringade av jordvarelser som alla ska ta det där stora steget: 


 


Jepp - vi har blivit med kycklingar!

Just nu är de ca en vecka gamla.


Vädret har inte varit det bästa för små frusna kycklingar, men igår vågade de sig ut för första gången:


 


Fem stycken; två spräckliga och tre gula.

Sötast i hela världen.


Som om inte detta vore nog:


 


FLER arter kastar sig handlöst ut i världen från allehanda holkar i trädgården...


Denna oborstade sötnos hade fullt sjå med flygningen idag.

Så även hans bror (syster?).


Vi har haft fullt upp med att flytta dem till säkra platser - skyddade från rovfåglar & katter.


Annars har lugnet lägrat sig efter alla förberedelser & firande.


 


  Maken & jag passade på att njuta av den förhöjda utetemperaturen igår.

Hammockgung, planerande och småsnack.


Jag plockade en liten bukett i trädgården innan det blev för mörkt.


 


Egentligen är allt ganska bra.


 
 
Persilja

Persilja

13 juni 2012 21:49

Näe, puss i pannan ska det va! ;)
Även sonen är lik sin mor. Vad jag kan avgöra...
Grattis till honom. Vad har han för höstplaner?

http://blogg.familyliving.se/persiljashus

 
Ingen bild

Mynta

13 juni 2012 22:42

Persilja: Jo, vi är nog rätt lika...på gott & ont...
Höstplanerna är att ev studera vidare. Han har gått tekniskt program, så det har blivit en del ansökningar till högskoleutbildningar med teknisk inriktning; Lund, Halmstad, o s v...men han är rätt studietrött. Han får göra vad han vill. Bara han GÖR nåt. Hittar han ett jobb, är det inte mig emot. Tiden får liksom ha sin gång...det brukar ordna sig för det mesta. På nåt konstigt sätt. :)

 
Persilja

Persilja

14 juni 2012 08:38

Hallå! Har han inte sökt LULEÅ tekniska universitet??? Då kan han få min eminente man i reglerteknik eller annat intressangt ämne! Och hans mor kanske kommer att åka till Lule lite oftare. Och svara nu inte något elakt om norr för då blir jag deppig. Här är alldeles underbart. Inga sniglar, inga tvestjärtar inga fästingar. :))))

http://blogg.familyliving.se/persiljashus

 
Jenny

Jenny

14 juni 2012 13:10

Vad skönt - att allt är bra :)
Och vad kul att du fortsätter blogga!

*kram*

http://hallongumman.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

15 juni 2012 09:09

Grattis till sonen! Härligt med liv av alla de slag :) Kan inte annat än hålla med om att ni är lika.

Nu är min omgjorda klänning nästan klar. Tog dig på allvar och det blev en fågel!!! Kommer i bloggen inom kort. Funderar på att göra om fler klädesplagg - inser att jag knappt har något att ta på mig "hihi"...

http://flygaovergronmossa.blogspot.se

 
Ingen bild

Mynta

15 juni 2012 22:08

Persilja: Jaså!? Är maken din även lärare? Kul! Nej - sonen har inte sökt till Luleå...han kommer för långt bort från sin mamma då...♥ Fast hans mamma kan ÄNDÅ tänka sig att besöka Luleå...fast ENBART då pga bristen på fästingar! (skoja)♥

Jenny: Jodå - allt är bra. Och bloggeriet fortsätter... :)

Charlotte: Tack!Jo - vi är rätt lika, han o jag. Stackaren.
Tjoho vad kul!!! En FÅGEL på fickan! Måste få se! Det är kul att pimpa! :)

 
Persilja

Persilja

16 juni 2012 19:13

När kommer du? Och jo, som doktorand åker han ju på att ha en del kurser också...

http://blogg.familyliving.se/persiljashus

 
Ingen bild

Mynta

17 juni 2012 11:42

Persilja: Sätt på kaffet, så ringer jag när jag närmar mig... :)
Men jag SKA komma en dag. Be prepared.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards