LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Ordfattig måndag

Av Mynta - 27 februari 2012 11:05


Lite snack, mycket verkstad...


  


Pantförberedelser inför veckohandlingen.


  


Menyplanerande och listskrivande...


  


Sanering & vädring av sovrumsinventarier...


 


...med nyfiken publik!


  


Hönsnödvändigheter.


  


Sortering av kökstextilier.

Snälla - om ni någon gång stöter på mig i färd med att handla diskhandduk - HINDRA mig!!!

 
 
charlotte

charlotte

27 februari 2012 17:06

Hihi...äter ni inte på söndagar? ;)Låter gott det ni ska äta men jag skulle nog aldrig få mina söner att äta detta... nåja de ska jag inte orda mer om alls. Det är som det är med det.
Har upptäckt att Hasse och Tage måste haft en förkärlek för namnet Charlotte i olika varianter... haha... så kören sjunger väl till mig då eller??? Nä borde kanske åtminstone lyssna igenom en ljudfil nu om jag orkar... f***n vad jag är lat numera...
Vår sjuka släkting.. jobbigt för det närmar sig slutet för var dag och här sitter vi.

http://flygaovergronmossa.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

27 februari 2012 23:59

Charlotte:
Nej - vi fastar och gniiider oss mot spikmattor på söndagar. =)
Äsch! Vis av erfarenhet, har vi en MASSA rester kvar av veckans ofta väl tilltagna recept...söndagar är vår kylskåpsrensardag!
Dottern äter inte hälften av det som står på menyn - men jag är ENVIS (samt ser till att alltid ha pasta & köttbullar redo i frys & skafferi för ev matvägrare...men hon får fixa SJÄLV!). Hoppas att trägen vinner till slut. (JAG, alltså!!!)
Så ni sjunger Hasse och Tage-visor? Ska ni framföra dem i Tomellilla?
Jag hoppas er sjuka släkting får ett bra slut. Oftast är det ju så, att det inte finns något man kan göra för att påverka livets skeende. Tur, kanske? Vet inte. Kram, i alla fall.

 
winnerhorse

winnerhorse

3 mars 2012 23:17

Åh vad jag blev rädd. När jag kom in här efter en kontemplativ period utan bloggande. men nu så, som vanligt igen. kom in här och gick direkt till gräddbulle nålsdynedramat. Usch och ve. Tur att allt gick bra. Lilla bullen. Varför tycker hon att nålar är goda.

Du är en frikostig kvinna. Näee jag menar inte nålarna. Mer generellt med bloggen. Känns som att jag varit hemma hos dej. Har jag det?

Just nu är jag osams med min blogg. Den känns som en illa tillredd soppa, blaskig och grynig. Inte ens god.

Vi får se vad det blir. Under tiden ska jag kurera min förkylning och klura på livets( och bloggens) mening.

Kram,

Winnerhorse

http://www.winnerhorse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mynta

5 mars 2012 08:25

Winnerhorse:
Jag HAR frågat vår gräddbulle vad hon finner så välsmakande hos synålar, men hon vägrar envist att svara, och jag får bara ett MonaLisa-leende tillbaks...

Du har nog varit hemma hos mig! Tror jag drömde det i alla fall, en natt. Det var mycket trevligt! Välkommen tillbaks! :)

Låt bloggen vila, bara. Lägg inte ner den. Det kommer en dag då du fått tillbaks meningsfullheten, och vill berätta och dela något med alla! Lovar.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards