LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

You give me fiber...

Av Mynta - 4 maj 2011 10:30

 

Vår trädgård har förvandlats till en spökstad!


 

Det står nämligen några spöken lite här och där...

Tillåt mig  presentera "Olivspöket"!


Och här står "Fikonspöket":


 

Hoppas, HOPPAS att "Fikonspöket" är ett LEVANDE spöke nu, bara!

Inatt hade vi minus 2,5 grader,

så jag hoppas fiberduken har gjort vad den kunnat...


 

Och så har vi då "Paradisspöket",

som ser ut som en megastor röksvamp för tillfället!

Ber en liten bön om att det också har klarat sig...


 

Vissa perenner har också fått lite på tafsen av frosten, men jag hoppas att de repar sig och inte får alltför svåra men av sin kyliga uppväxt!


 

Gräslöken i en av fönsterlådorna ser ut att ha klarat sig,

 men den har ju också en egen personlig frostskrämma...


Söndagkväll tillbringades tillsammans med en massa papper och siffror;

det är ju den tiden på året.


 

Ordning och reda - pengar på fredag?


Men vi har snygga pärmar i alla fall...


Min deklaration skickades ut i cyberrymden kl 23:56, makens kom iväg 00:02.


Vad är det man brukar säga; de finaste gästerna kommer sist, eller..???


Hoppas Skatteverket instämmer.


 
 
Ingen bild

Persilja

6 maj 2011 21:57

För en som tycker att lampor ska vara klotrunda var det väldigt slarviga spöken må jag säga. Hm...vore det inte enklare att sätta in krukorna...eller???
För din sinnesros skull kan jag meddela att efter en natt ute i lätt regn har lampan blivit precis så rund som du önskade. Själv blev jag deppig eftersom jag gillade den där ovala formen. Gult som solen och månen. Det fanns blå, men jag gillar inte blått ljus utomhus, det är spöklikt. Det fanns rosa också men jag trodde inte den skulle lysa så bra, så till min egen förvåning valde jag gult. Och är nöjd.
Kris föder sannerligen kreativitet. Det är det all min kreativitet handlar om. Att få det jag vill ha utan att köpa det...! Mycket stimulerande.

 
Ingen bild

Mynta

6 maj 2011 22:58

Persilja:
Aaaaaahhhhhh!!!! Skönt! NU kan jag sova i natt! Inga miserabla gula kvasiklot kommer att jaga mig i sömnen...
...men kanske slarviga spöken - HJÄÄÄLP!!!?
Om den sorgliga sanningen ska fram, så tror jag att mitt älskade (och DYRA!!!) fikon has passed on; has expired and gone to meet its maker; become a stiff; is no more; has ceased to be; an EX-fig tree!!!! Snyft & dubbelsnyft.

"Att få det jag vill ha utan att köpa det..."

Tänk de flesta andra verkar leva efter
"Att köpa det jag vill utan att "få" det..."

"Få det" blir liksom till ingenting, eftersom man hastar vidare efter nästa "vill ha", utan att det första (andra, tredje, fjärde...) har gett någonting överhuvudtaget.

Tycker om dig ännu mer när du gillar gult också. FAN - då har ju du också omvärderat tidigare "egensanningar"! (som jag nämnde i en kommentar till dig i inlägget om att finna ro) Precis som att jag är på väg att omvärdera saffran. Kanske. ♥



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards