LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Dagens...

Av Mynta - 2 februari 2011 08:38


...middagstips!

(pling-plong)


  


Hemmagjorda chicken nuggets med jasminris & chilifraiche.


Hur?


Såhär:


  


Dela kycklingfiléer i mindre bitar.

Vispa äggvita lite lätt.


  


Vänd kycklingbitarna i följande:

  1.  äggvita
  2. vetemjöl
  3. finriven ost
  4. torrostade sesamfrön

 Lägg  kycklingbitarna på en braspanneplåt med bakplåtspapper:


  


In i 200° varm ugn i ca 20 minuter. Vänd på dem nån gång under tiden.


Under tiden kan du blanda lite Creme Fraiche med Sweet Chilisås:

(...samt koka jasminriset...)


  


 


- Kräng!!!


Dagens br(y)oderi:


   


Fan vad (sväljer hårt)    ... fint.


Men man vänjer sig väl.

(never)


Dagens gräddnos:


  


Tror jag ska göra henne sällskap en liten stund...


 
 
Ingen bild

Linda Jönsson

2 februari 2011 09:27

tack!

för att du än en gång får min mage att kurra! :-P

MEn ska helt klart testa detta någon dag!
Ska bara komma på hur man rostar sesamfrön!

 
Fru Pedant

Fru Pedant

2 februari 2011 10:42

MEN DET ÄR JU ALLDELES SNETT!!!!!!!!!!!!
HUR kan du stå ut med en FELbalanserad text! Du får flytta klockan sju och en halv stygn åt höger för att kompensera, fågeltavlan vinklar du tre grader neråt. Då kan det funka. Ditt nöt!

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

 
Ingen bild

Sis den perfekta

2 februari 2011 20:50

Håller fullständigt med Fru Pedant!Jamen hjälp! Det var nog det snedaste jag sett i hela mitt liv! Hur i all världen kan du hänga upp något på väggen som är så totalt osymmetriskt!Fult är det oxå! Din fobeck!

 
Ingen bild

Mynta

2 februari 2011 21:57

Linda:
Varsågod! ☺

Jag rostade mina sesamfrön i en torr stekpanna på rätt hög värme. Men du måste vara där och kolla och vända runt hela tiden, annars är det lätt att de bli brända!

Fru Pedant OCH Sis den perfekta:

Allright - I GET IT!!!
Men jag kan inte hjälpa att jag är lite störd. Går just nu och funderar på om jag kanske skulle ta och klippa sönder broderiet; d v s klippa ut bården och varje ord för sig, för att sedan sy fast dem på ett NYTT stycke tyg. CENTRERAT, då.

JÄVLA SNESEGLARE skulle jag också vilja tillägga.
Åt er båda.

 
charlotte

charlotte

3 februari 2011 15:30

Jamen alltså, vadå snett??? Man kan väl bara vrida på huvudet lite ;) skitsnygg tycker jag!!! Men du har ju sett mina frihandsbroderier och där kan vi väl tala om snett eller? Förresten jag hade nog löst "problemet" genom att brodera en blomma på vänster sida.
Sedan fick du mig att bli JÄTTE SUGEN på mat!!! Receptet ska jag lägga på minnet - imorgon får familjen stå ut med just chicken nuggets.
Åh sista bilden får mig att bli sugen på hundsällskap!!! Jävla allergi säger jag bara...

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Emelia

3 februari 2011 19:35

Jag tycker ditt broderi är helt perfekt! Jag tycker det är extra härligt när texten "Egentligen är allting ganska bra" inte är helt centrerad. Man får sig liksom en extra tankeställare att varför ska man bry sig om texten inte är på mitten när allting egentligen är ganska bra! Så rörigt jag uttrycker mig, men det är du ju van vid! Haha
Kram

 
Ingen bild

Fru Psykolog

3 februari 2011 19:41

Alltså. GÖR du det, då vet jag. Då vet jag att du är HELT bortom räddning.
Nä, nu ska du kämpa mot. Varje dag ska du se på det där och tänka, fint! FINT. F-I-N-T-! JUST för att det inte blev som du tänkte. Just bara därför.
Såja, lugn och fin. Kämpa mot. Ta tvångströjan om det behövs.

 
Ingen bild

Mynta

7 februari 2011 12:20

Charlotte:
Tack - men frihandsbroderi är ju liksom nåt helt annat, tycker jag! DÄR om nånstans kan man ju liksom få vara lite sned och ving (personlig) om man vill, men i ett korsstygnsbroderi har man ju räknade rutor att hålla sig till!!! Hur jävla svårt på en skala ÄR det att få det rakt, då??? Men det ska väl vara JAG då...suck.

 
Ingen bild

Mynta

7 februari 2011 12:24

Emelia:

Vad klok du är! Såklart ska man tänka SÅ!
Tack.
Du = rörig? Vad säger det om MIG, då? :)
Tänker på dig nu när du är ute på äventyr...ge järnet!!!
Kram!

 
Ingen bild

Mynta

7 februari 2011 12:32


Kära Fru Pyskolog:

OK.

Ooh, vad fint.

Får jag gå hem nu?
Men snälla? Vadå stanna? Hjääälp???!!! Vad gör ni med mig..??? Gaaasp, blubb, aaaajjjj,maaaammaaaaaaa!!!!!?????

...hallå????

någon...???

(under tiden någonstans långt bort i fjärran hörs spelas Pink Floyds "Is There Anybody Out There"...)

Ridå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards