LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Jag har himlen...

Av Mynta - 18 november 2010 08:44

...runt hörnet. En egen ängel i min...hylla...???


  


Kolla vem som flyttat in i min garnhylla!!! En Barbaängel! Hur fin som helst.

Men det allra finaste är nog att pengarna jag köpte henne för gick till Bröstcancerfonden. Jag hörsammade nämligen Persiljas tips om att gå in och buda på Stina Glaas Rosa Bandet-auktioner på Tradera; och jag vann budgivningen! Lyckliga mej!!! Detta var nog mitt BÄSTA köp på länge.

 NO Mammon involved...


Jag vill gratulera Johanna, som gissade rätt när det gällde vad resultatet skulle bli av mina nystade garn i förra inlägget. Hon gissade nämligen:


   YES!!! En Harry Potter-halsduk!!!


...men ska jag vara RIKTIGT ärlig, så var det inte tänkt att JAG skulle sticka den, utan nystanen skickades raskt till svärmor som sedan i raketfart och med professionellt handlag stickade denna FANTASTISKA kopia:


  


...det var ju nämligen tvunget att den skulle bli färdig till premiärvisningen av senaste Harry Potterfilmen, som dottern lyckats få tag på biljetter till!

Och det blev den!!! Dottern blev överlycklig.



Det har blivit loppisfyndat igen! Tjoho. Jubla nu inte alla på en gång, är ni snälla...

(Har människan inget annat vettigt för sig om dagarna...?) Nej. Faktiskt inte.

(Går runt lyckligt rödvinslullig på loppis dagarna i ända...?)


  


Senaste fynden. Lite julinspirerat, sådär.

Tuppen har jag tänkt spika fast nånstans ute i hönsgården...


(En sak på bilden är INTE ett loppisfynd. Sorry. Men dock ett Systemfynd...)



   Gillar kopparna!




På tal om jul...


  


Årets pepparkaksbak blir i den rationella stilen; hittade ju denna roliga (?) tingest, och kände ju att jag var tvungen att ge den en chans!!! Önska mig lycka till. Ja jag vet - KÖPEDEG!!! Skiter väl jag i.


Men bara så ni vet - jag KAN faktiskt göra en del saker FRÅN GRUNDEN...

Kolla bara:


  


...och vad fan är nu detta? En macka i en gryta...?

Jo faktiskt. Kolla receptet:


  


Morgonblaskans helgnummer innehöll nämligen ett i mitt tycke intressant recept; Flamländsk Ölgryta.


Allt rördes ihop enligt ovanstående, och FEM JÄVLIGT LÅÅNGA OCH GNÄLLIGT ÜBERHUNGRIGA TIMMAR senare, kunde jag servera en helt gudomlig gryta.

(Med bistånd av maken som gjorde sitt berömda potatismos):


   Hej vad det går!


  


- GOOOOOOOOTT!!!

(Men ska ni laga denna middag - BÖRJA I TIIIIIIID!)


Imorse när jag bäddade sängarna uppe i sovrummet, hade jag följande utsikt:


  


Hönsgården i fågelperspektiv.

Ser ni att vi vinterfixat den lite?

Vi har skjutit fast byggplast längs några sidor, för att förhoppningsvis kunna hindra eventuell snö från att landa i alltför stora mängder intill själva hönshuset. Så att våra små befjädrade vänner inte ska få det ALLTFÖR kallt om fötterna...

Maken har även ordnat ett litet provisoriskt extratak över hönshusluckan.

Bra va?

Värmelampa har även blivit installerad. Lyxhöns.


- Någon som vill flytta in?



 
 
A

A

18 november 2010 10:20

Älskar din blogg (men skriver kommentarer alltför sällan)!
Den innehåller allt!
Pyssel, mat, flärd (mobilskal, klocka och sjal i rosa är flärdfullt, tycker jag ;) ), loppisfynd, humor, inspiration.
Underbart!

http://minsoffa.blogg.se

 
Stina

Stina

18 november 2010 12:11

Åh, vad kul att se!! :-D Hon ser ut att trivas riktigt bra! :-D

Vilken mysig och hemtrevlig blogg du har! :-) Har kikat runt en stund och nästan bränt min mat på kuppen. Haha!
Kram!!

http://www.stinaglaas.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

19 november 2010 08:08

JAG!!! Vill flytta in alltså. Det är nog varmare än i vårt hus! Men framför allt är JAG glad för att få se det från fågelperspektiv. Jag kanske kan inspirera mannen till ett bygge...(Hahahaha! Den var bra!) Det är förmodligen bara hot om skilsmässa som skulle hjälpa. Och risken är att han känner att det skulle vara ett ohyggligt vilsamt alternativ...!

Ang receptet lät det väldans gott. Och lagningstiden var ju så perfekt att jag skulle kunna flyga ner under tiden. Men köp rött på flaska då tack! Men vad fan måste brödet smöras med senapen för? Varför kan man inte sätta senapen direkt i grytan och smula brödet med fingrarna? Va? Jäla märkvärdigheter! Fast det kanske är ett gammalt recept från förr då man ändå satt vid järnspisen och värmde sig och inte hade varken klocka eller timer och så visste man att när brödet vittrat sönder kan man äta maten...

 
Ingen bild

Mynta

19 november 2010 09:08

A: Flärd??? Haha - Tack!!! Tänk att en sådan glittrig beskrivning kan knytas till min blogg! Blev ju lite fnissig nu...känner mig allt annat än flärdfull just nu vill jag säga; iförd fotriktiga innesandaler, bruna urtvättade plyschbrallor, långt håligt nattlinne samt stickad yllekofta (med paljetter på!!! Ooops! Flärd IGEN!).
Men alltså uppriktigt - tack för de vänliga orden - kul att kunna bidra med nåt positivt i den allmänna novembermisären... =)

Stina: Tänkte just att du skulle tycka det var kul att se var hon hamnade! Hon trivs bra bland mina varma, sköna ullgarn. Hon blickar ut över mig varje dag och påminner mig om att vara ödmjuk inför livet och att ta hand om mig själv på bästa sätt...tycker hon är jättefin!!!
Hoppas maten smakade! =)

Persilja: Klart du får flytta in! Ska jag fixa en egen pinne åt dig? Eget rede (PMS-rede?). Hihi.
Men du får själv göra rent efter dig - ta med eget tidningspapper. Får nog skaffa ny typ av kompost, då också...
GUD - jag är 44 år. Får nog skärpa till mig lite och försöka skaffa mig en ny, mer mogen & kultiverad humor, kanske...?

Vadå vin på FLASKA? Finns det? Har jag missat. Så praktiskt det låter!

Ha! När den där jävla mackan hade pulvriserats så återstod 4 timmars långkok!!! Önsketänkande.




 
Johanna

Johanna

19 november 2010 09:59

Oooh! Stort tack för grattiset! =)Tyckte dottern att filmen var bra? Har också planer på att se den snart.
Ängeln är för jäkla söt, attans att jag inte visste att den auktionen fanns.
För övrigt tror jag era höns är det mest välmående i hela Skåne län. Gu´så fint de har det!!

/Johanna

http://pantarholmskajen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards