LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Oktoberfärger

Av Mynta - 15 oktober 2010 09:04


  Jag tycker om hösten.


Färgerna.



Därför tycker jag också om mina nyvirkade pulsvärmare.


  


Var inom en loppis häromdagen.

Denna skål talade DIREKT till mig:


  


Det gjorde även dessa krukor:


  



  


De passade så fint ihop tycker jag,

så nu pryder de samma fönsterkarm tillsammans.


Kreativt kaos i samma rum - på motsatt sida från nyss nämnda fönsterkarm:


  


  


...och här nånstans,


mittemellan,


sitter jag och bloggar på morgonkvisten.


- Undras vad denna dag kommer att bjuda på?

 
 
charlotte

charlotte

15 oktober 2010 13:40

www.adlibris.com sök på Super Cute av Annie Obaachan tänkte på dig direkt, kolla fåglarna!!

Det är ganska lätt att virka efter engelska mönster bara man lär sig termerna. Jag hade virkat en hel del innan jag köpte den boken, om allt blir rätt spelar nog inte så stor roll. Just nu virkar jag på en ullpläd... det kommer att ta sin tid för jag har massor med garn.
Ditt kreativa kaos gillar jag!! Muddarna är snygga! Fina färger.
Ha det bra!

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

Mynta

15 oktober 2010 18:49

Haha!!!
Menar du de virkade undulaterna? Skitfina!!
Boken finns faktiskt översatt till svenskan - får kanske önska mig den till Fars Dag (eller tänkte jag fel nu?? =) )?

Jag är INGEN duktig virkerska - men jag kan vara JÄVLIGT envis...

Förresten; kan man inte få se ett smakprov på din virkade ullpläd??? Blev ju nyfiken!!! =)


Kram!

Kram!

 
charlotte

charlotte

16 oktober 2010 09:12

Kommer i bloggen, pläden och lite annat (snart) ska bara som Alfons säger...
åh finns den på svenska... jamen det är klart man ska önska sig det man vill ha själv, självklart!! Vad ska man annars ha fars dag till???
Envis?? Hm... det är bara förnamnet på mig...ibland kan jag vara envis som en gammal get.
Visst menade jag undulaterna ;)

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
lena andersson

lena andersson

16 oktober 2010 10:52

Vilka glada härliga pulsvärmare.
Lena

http://lenashantverkblogspott.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards