LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Resfeber

Av Mynta - 20 april 2010 08:16


Nedräkningen har börjat!

Om någon dag ger jag mig av på turné tillsammans med "min" gospelkör!!

Ska bli sååå kuuul!!!


Förbereder allt vad jag kan...


  


Gräver fram väskor ur källaren och ställer ut  på vädring...


  


Plockar bland kläder och vädrar även en del av dom...

(Vädret är liiite bättre dit vi ska - det ska tydligen bli mellan 15-20 grader varmt, med solsken - tänker INTE packa med några strumpor!!!)


  


Samlar ihop lite av livets nödvändigheter (nej - jag ska INTE ha med mig några växter!).


Har ni förresten sett något så praktiskt?


  


Vad är då detta? Jo; en s k reseorganiserare!

Bra ord för en kontrollfreak som jag. Känns tryggt att ha en sån, liksom!!

Men den är inte bara praktisk - den är faktiskt SNYGG också! Kolla:


 


Den ska jag kånka runt på i min snart färdigsydda turnéväska:


 


Sydd av överblivna gardinrester...


Mina svarta favoritjeans behövde fräschas upp med lite ny färg:


  


Fula och oformliga. Ser VÄLDIGT uttänjda ut i midjan...HUR kan det vara???

Hmmm...


Annars rullar livet på som vanligt emellan allt packande:


  


...det lagas middag...



  


...och GLÖMS gammal middag...

Egentligen hade väl det enklaste varit att liksom bara hälla på lite vispgrädde här, och värma upp??? Eller är det inte SÅ man gör en grönmögelsås??


Alltså - ursäkta om jag fick någon att må dåligt här...men denna gryta med pasta hade liksom lyckats gömma sig i vår kallfarstu...UUUURRRRRKKK!!!


Det läses hönslitteratur (vad trodde NI???):


  


Allra senaste på hönsfronten. DIREKT från tryckeriet!! (?)




  


Vitsippemattorna i skogarna runtomkring breder ut sig.

Jag var tvungen att ta in några!



...och kolla nu in HÄR!!!!


  



  


 - TADAAA!!!

Hönsgården börjar ta form!

Maken och jag var ute till kl 21.30 igårkväll, och sågade och skruvade...

(HAN sågade & skruvade - jag höll, flyttade stege, hämtade såg, plockade skruvar...)


- Hoppet har återvänt!!

 
 
Ingen bild

Heidi

20 april 2010 13:23

Oj då... hur länge ska du vara borta.? Vi ska också ut på vårresa men norrut till vår vackra huvudstad. Jag och mannen och bror min. Underbart.....

 
Ingen bild

Linda Jönsson

20 april 2010 15:00

jag tar med ett paraply så vi slipper regn!
Jag ska till shoppingcenter idag och fixa euro, reseapotek och lite annat smått. Åker ingenstans utan imodium plus, nässpray och huvudvärkstabletter!

Jag är lite avis på din reseplanerare, för jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mitt pass osv. Men det löser sig nog! Framförallt så ska jag inte glömma mitt pass! En väska måste jag också hitta att packa i, har ingen resväska, men det löser sig nog, finns ju ica-påsar. :-P

Glöm inte batterier till kameran....

 
Ingen bild

lena andersson

20 april 2010 18:45

Grattis du har ju en hönsgård på gång, vad blir det för sort?
Jag väntar också på höns mina kläcks till 1maj dvärg kochin bästa rasen = ).

 
Ingen bild

Mynta

20 april 2010 18:57

Heidi: Jag blir borta ända till sent på söndag kväll!!! Vad mysigt med er Stockholmsresa! Jag gillar verkligen vår fina huvudstad...
Trevlig resa! (När åker NI?)

Linda: Jag har också varit iväg idag och fixat lite valuta & medikamenter...
Visst var min reseorganiserare finfin?? (Köpte den via min bokklubb!)Tack för påminnelsen om batterier - men jag har ett laddningsbart litiumbatteri i min kamera, så jag måste komma ihåg att ta med laddaren...hoppas nu bara att de har likadana eluttag i Bryssel som härhemma!
Då passar jag på att påminna DIG: Glöm inte din stola! Eller godis till bussen... öronproppar...=)
(Stackars busschaufför - vet han egentligen vad han ger sig in på - skjutsa en HEL GOSPELKÖR till Bryssel???)
Ses imorgon!!!!!

 
Ingen bild

Mynta

20 april 2010 19:04

Lena: Tack! Någon svensk lantras, tror jag...om det nu går att få tag på inte allt för långt härifrån! Funderar på Skånsk blommehöna, Hedemorahöna, Ölandshöna...äsch, vi får väl se vad som finns att få tag på när det väl är dags!!! =)
Vad spännande med kycklingar på gång!!! Varför gillar du dvärgkochin bäst? (Blir ju nyfiken, nu...) Har du höns i trädgård, eller bor du på en gård?

 
Ingen bild

Heidi

20 april 2010 20:10

vi åker den 28/4-3/5. Passar på när sonen är hos far sin. Hoppas på fint väder och vinst till Aik när vi är på Råsunda. Ta väl hand om dig på din resa

 
Charlotte

Charlotte

21 april 2010 06:21

Önskar dig en trevlig resa! Lycka till!! Låter spännande. Jag har en kompis som sjunger i Gospelkör men hon bor i Norge.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
A

A

23 april 2010 10:01

Njuter (som vanligt) av att titta på alla fina bilder i din blogg. Igår och idag var det extra trösterikt att se våren här inne. Vi fick nämligen en hel del snö igår. Idag ligger den kvar på marken men smälter så sakta i solen.

Hoppas turnén går bra! :)

I helgen ska jag nog baka farinkakorna som du hade bild på i förra inlägget. Vi har nämligen handlat hem två paket farin (så blir det när man hittar en "återanvänder" en gammal handlar-lista). Jag har sneglat på receptet, men inte kommit längre. Men nu ska jag slå till, tror jag...

http://minsoffa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards