LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Vinter...

Av Mynta - 5 februari 2010 09:32

  


...kan man ju inte annat än säga att det är...


Det finns så mycket vackert att titta på runt huset...


  


...fast dessa fick inte vara vackra så länge - jag drog ner dem med piasavakvasten häromdagen. (Kändes lite som att spela xylofon, eller nåt!)

Istapparna hängde nämligen precis ovanför ytterdörren...

(Och JA!!! Vi SKA måla om huset i sommar...)


Kallt har det varit; som mest än sålänge -23 grader!!

Kolla vattenbringaren som stått ute i vår kallfarstu:


   


Vilka iskreationer!!! Jag satt länge och vände och vred på bringaren och studerade de olika formerna. Liknade solfjädrar av is!! Helt otroliga!


Vinter innebär också att vardagssysslorna blir liiite bökigare:


   


En vanlig tur ut till soptunnorna innebär t ex snö i sandalerna.

Jo - jag går ut barfota i mina innesandaler - det blir liksom lite mer spännande (och blött) då. I love living dangerously...


Att tvätta hemma hos oss vintertid är också en liten utmaning:


  


Först och främst måste man skotta sig fram till tvättstugedörren...i denna trappa föll jag för två veckor sedan och drog på mig en hjärnskakning. Takdropp som förvandlats till is i mörker orsakade detta - trodde ärligt talat att min sista stund var kommen - hann tänka precis innan jag slog i bakhuvudet i stentrappan: "Fan; nu dör jag!". Skitläskigt. Tappade känseln i händer och armar, och drogs med huvudvärk i en vecka efteråt. Har faktiskt fortfarande en öm knuta i bakhuvudet. Nu går jag väääldigt försiktigt nerför trappan - ser nog ut som en gammal tant som gjort på sig - men det skiter jag i(!).

Vill INTE ramla igen!


Annars finns det ju trevligare saker som man kan ha för sig i snön:


  


...som t ex att sitta utomhus insvept i en yllefilt och lapa (värmande!!) sol medan man läser Gudrun Sjödéns senaste vårkatalog...


...eller så kan man fara iväg på nån liten loppis och fynda för några tior:


  


...man kan då t ex hitta urfina inramade pappersklipp.

Jag föll som en fura. Hängde upp dem på studs.


Eller varför inte en blomsterkrans av trä för 5 kronor?


  


70-tal så det stänker om det!

Den fick pryda lekstugedörren.

Förhoppningsvis kan den kanske locka fram våren...?


Detta lockade i allafall fram gräddbullen:


  


- Ett lite större kuddfodral i häftiga färger.

Det lustiga var, att jag faktiskt just köpt det med tanke på henne. Tyckte det skulle passa fint i hennes bur inne på kontoret - och hon verkade ju att hålla med, eller hur??


Men får hon själv välja, så är våra sängar den ALLRA bästa sovplatsen...


  


Hmmm...jag blev liksom av med henne häromdagen, och gick runt och letade på nedervåningen (där hon ska hålla till dagtid), men kunde inte hitta henne någonstans. Anade lite ugglor, och smööög uppför trappan till övervåningen...


Suck.

Vår egen lilla värmesökande robot.

Med rosa marsipanmage...som jag älskar att pussa på...

 
 
Persilja

Persilja

5 februari 2010 10:20

"felaktig säkerhetskod" jag hatar det meddelandet. Så nu försvann min välformulerade låååånga trevliga kommentar så här kommer motsatsen: Samma som hos oss. Fast utan värmande solstrålar. :( (Och det är datorn jag är sur på eller mina fingrar som inte kan skriva rätt)

http://skonahem.com/blogg/persiljas-hus

 
Charlotte

Charlotte

5 februari 2010 13:21

Oj hjärnskakning, det är inte att leka med.. Fina foton och tänk att ni har sol så du kan sitta ute. Jo sol har vi, jag är inomhus och dammsuger. Jag är som Persilja sur på "min" dator eftrsom den kraschat, hm.... ska ominstalera någon gång. Sitter vi sonens nu så länge den ynesten varar. Jag som hade att blogga om...nåja det kommer nya tider.... ha en fin helg!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Heidi

5 februari 2010 17:37

Så himla fint och idylliskt det ser ut hemma hos er. Angående de där fyrbenta busarna så har jag två som önskar att sängen var deras. Kanske ska kasta ut ett av barnens från sitt rum och inreda till de två fyrbenta töserna i stället...'

Ha det gott och gå tantigt

 
Ingen bild

Mynta

10 februari 2010 09:04

Persilja: Jamen - du ska inte behöva skriva OM inlägget igen, då...det är en av de FAKTISKA förbättringarna på Bloggplatsen numera! Nu blev jag ju jättenyfiken på vad du hade skrivit...

Charlotte: Usch - kraschade datorer är INGET kul!! Känner mig stärkt i att jag i allafall kopierat över alla mina bilder...

Heidi: Jo, det kan ju SE fint och idylliskt ut...hmmm...
Gå tantigt, var det!!! Utövar jag allt vad jag kan!!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards