LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Julen varar ända till...

Av Mynta - 31 december 2009 00:59


...den 27:nde december hemma hos oss, för att vara exakt.

Pallar inte med allt det röda längre.

Eventuella tomtar får onda ögat av mig redan på kvällen av annandag jul.


BORT ska det.

Bums.


  


Sååå innerligt befriande.

Goodbaj.

See ya next year.

Kräk for now.


In med fräscha krispiga sallader, middagar med chili, kyckling och massor av grönsaker...mineralvatten...krispig gurka...


Liiite jul finns dock kvar.

Adventsstjärnan i burspråket förskonades ( se bilden ovan).


Köksfönstret avtomtades:


  


Naturfärgade linnegardiner med svart tryck fick ny chans att synas.

Julstjärnor ersattes av vit Kalanchoe...


Detta får stå kvar till Tjugondag Knut:

  


...hyresgästerna valde dock att gå i ide. Ängeln vakar sålänge...


Nyårsafton firas hos syrran. As usual. Love it.


- Återkommer!

 
 
Ingen bild

Persilja

31 december 2009 10:23

Gott Nytt År min vän! Jag var helt säker på att jag lämnat en kommentar och tackat för den ursöta julgåvan (som min 13årige son lade beslag på efter jul för att den perfekt rymmer hans "ipod touch") men jag är tydligen mer senil än jag tror. TACKTACKTACK! jag blev jätteglad.
Ser skönt ut med allt julpynt väck!!!
Ha det gott på ikväll. Här firar vi med att bära bära bära tills året byter namn. Mamma och pappa flyttar efter måååånga år i samma lägenhet till en superfräsch ny i nya delen av deras hus. Så vi bär nerför tre trappor genom källaren och uppför en hiss. Ett helt liv. Massor av nostalgi. Ett bra sätt att börja nya året. Kram!

 
Yvonne

Yvonne

1 januari 2010 10:41

Håller med! Ut med julen!
Pepparkakshuset bakades på julaftons morgon och på kvällen började Michelle äta upp det! Fniss.

Tyvärr får jag inte bort mitt förrän till nästa helg, tror jag.
Men det är bara att härda ut! =)

Gott Nytt År på er!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

1 januari 2010 15:03

God fortsättning! Jag ser fram emot att få lov att följa dig ännu ett år. Det har varit spännande och inspererande. Vackra foton du tagit på ditt julfria hem... ja här ska det tydligen stå kvar till Knut kommer.. min son kan inte fira sin födelsedag utan GRAN!! "LOL".
Ha det bra! Nu blir det nyårsmiddag här på rester.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

2 januari 2010 10:14

Senil var namnet eller...? :) Stöööööön.
Visst är det skönt med "vardag" iallafall!

 
saynoo

saynoo

2 januari 2010 19:13

Ha en super kväll:)

http://hollywoodnews11.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

2 januari 2010 19:37

Persilja: Visst hade du skrivit en kommentar - jag hade bara inte hunnit lägga ut den innan du skrev en ny...jullov, du vet...
Gott Nytt År till dig också!!! ♥♥♥ God fortsättning kanske man ska säga istället...??

Yvonne: Sååå skönt med julfritt hus!! =)
Gott Nytt År & God Fortsättning...

Charlotte: God fortsättning, själv! Välkommen med på min fortsatta bloggresa...vad det nu kan innebära... =)

Persilja: Senil? Då är vi två. Possi.

Saynoo: Tack detsamma. (?)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards