LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

En helt vanlig vecka i Myntas liv...

Av Mynta - 8 augusti 2009 23:27



Börja med att sätta på denna video...

Skit i själva bilderna - LYSSNA bara!!

Spela upp medan du läser vidare - BRA bakgrundsmusik.

Speglar mitt "tillstånd" just nu...ger mig en bra & intensiv känsla...

Jag lovar - detta har INGET med Mona Sahlin och hennes musiksmak att göra - jag upptäckte denna musik på EGEN väg (?). Sonen satt på sitt rum och spelade WOW (World Of Warcraft) som vanligt...jag passerade med dammsugaren och ett ansträngt tonårsmodersleende (som säger: Jag älskar dig över allt annat - men har du inga andra intressen (snälla???) - eller skulle du inte kunna tänka dig att städa upp på ditt rum lite sådär inemellan???)

(Ur datorhögtalarna strömmade denna musik du just lyssnar till - liiite intressant, egentligen? Det enda positiva med hela situationen....)

 TRIVS du VERKLIGEN med att ha det såhär????) (Jag själv hade DÖTT!! Långsamt....ingen luft; varmt, mörkt och...rörigt....= torftigt, liksom...)
Men det kanske bara liksom är JAG??? Svårt att jämföra med sin egen tonårstid. Visst var man motvallskärring. Men hur tog det sig uttryck??

Mamma?

Har du svar på detta?

Hur var MIN tids tonår?

(Bli inte nervös - du beöver inte svara HÄR...) ☺



Veckan som varit har bjudit på allsköns väder...

...tryckande värme MED sol, tryckande värme UTAN sol, regn, högsommar, höst...you name it...

Bilden ovan är tagen just en sån där mittemellantimme på dagen - ska det bli regn, solsken, åska, drivis, eller vad F-n....?



Mitt olivträd har visat sig från sin bästa sida denna sommar, dock; ska det bli några oliver i år av detta, eller trillar alla av som vanligt??`



Petuniorna är fantastiska som vanligt. Never lets me down...


...och vad tror ni detta ska bli, då???

Fick jag av mamma i våras; tillsammans med tomatplantorna...kommer någon ihåg...?



...här är i alla fall en som inte nödvändigtvis ville vara med på bild...

Men visst är det väl klart att hon ska SYNAS???



...sedan har man ju fallit för grupptrycket...

Kan detta vara bra?? Vad hjälper det emot??

Klart är i alla fall att man får igång blodcirkulationen; den första minuten (TVÅ) är... PURE PAIN!!!!

Sedan övergår det i någon form av fokus och koncentration; man känner vartenda pulsslag i varje tagg! Man TVINGAS till fokus, liksom. (BRA träning!)

På gott och på ONT!!!

Ska ge det en chans. Litar på gammal indisk visdom...



Kan detta också vara visdom?

Att upptäcka att surdegsknäckebröd (dyrt sådant) är SKITGOTT??? (Finns på Konsum)

Med ekologiskt Bregott på?

Mmmm...addictive...


...annars har man väl knatat på som vanligt...



...klippt gräs när det varit alldeles på tok för varmt...



= bildbevis!! Denna "kännare" sitter alltid i skugga under lekstugetaket...

IDIOT man är - men man har väl ett samvete som man ska "betala" - livet får inte vara för lätt och gott, eller hur?? (J-a Luther!!)



Så  när man sedan gjort det här jobbiga, så får man ju lov att vila en stund...

Notera gräsklippet på tårna och den hängda tvätten i bakgrunden; VISST är jag DUKTIG???? Helylle, liksom! Plikt först, lust sen...eller???

Fast lusten kommer liksom av sig. Har gjort så nu de senaste veckorna. Hinner inte tänka fritt emellan allt jobb. Jobb borta och jobb hemma.

Ser faktiskt fram emot hösten.

Gillar höst.

Gillar dofterna, färgerna och ljusets snygga sorti.

Det ger mig respit.

Hinner liksom ikapp.

Tiden och mig själv.

Är vi ett? Huvva.

Inbillar mig att jag kan göra min egen tid.

Blundar och håller för öronen. ...jo, det kan nog vara så...    (!)


...ett bra sätt att hålla för öronen, är att försjunka totalt i en god bok...

Det har jag gjort de senaste dagarna...hamnade i hammocken ikväll - kunde inte släppa boken - yllefiltar, vin & ljuslykta fick hämtas ut....

TACK syrran för boktips!!!


Må gott, alla!!

 
 
Carola

Carola

8 augusti 2009 23:33

Kikar in för första gången, och upptäcker vilken trevlig blogg du har. Här kikar jag gärna in igen!

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

9 augusti 2009 00:07

Åh, den där snygga solmadrassen, eller vad man nu kallar det för :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

9 augusti 2009 08:58

underbart väder... har ni och vi.. så skööönt!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

lotta

9 augusti 2009 20:32

Hej.Stämmer precis med definitionen av yllebroderikursen..lära sig grunden för att sen skapa något eget..du blir en exemplarisk elev! Hittade en liten "plastbulle" på loppis,fick den gratis, du kanske vill ha den? Snygg filt i hammoken, klippan eller hur?

 
Ingen bild

Sis

9 augusti 2009 21:31

Visst blir man berörd! ! !
Puss½

 
Ingen bild

Persil,ja

9 augusti 2009 21:54

Jo, tonårssöner i bunkrar känner jag till allt om. Idag har jag dock fått honom att plaska runt i böljan den blå med oss...känns bra...
Vill veta vad det är för bok. Behöver nya tips! Tycker inte om boken jag läser nu, men läser den klart förstås. John Ajvides Människohamn. Den är obehaglig...

 
Yvonne

Yvonne

10 augusti 2009 17:11

Underbar musik! Jag brukar också snubbla över ny musik inne hos dottern! =)

Jag tänkte köpa en spikmatta runt den nittonde! Måste ju testa om den är så bra som alla säger! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

13 augusti 2009 23:24

lotta: YES!! Jag är numera ANMÄLD!! Det fanns plats för mig också! Ska bli SÅÅÅ kul!!! Plastbulle på loppis?? Låter onekligen intressant!! Som bulleägare snöar man lätt in på allt vad bullterrier heter!! Du kanske kan ta med den till kursen? (Kan du komma ihåg något så lååångt fram i tiden? Frågar JAG, eftersom jag själv har ett UUUSELT minne...)
Och återigen YES - det är en yllefilt från Klippan som ligger i hammocken; en filt från en provkollektion av Lotta Glave som kom ut i ett fåtal exemplar; "Bird". Gissa om jag ville ha den när jag fick syn på den...? ☺

Sis: Den är jättebra!!
Fick jag bara en HALV puss, eller?

Persilja: Boken jag fastnat så för heter "Vindens skugga", och är skriven av Carlos Ruiz Zafón. Lågmäld, långsam och mysig läsning. Innehåller även spänning, humor och romantik. Rekommenderas!!

Yvonne: Det är så kul när barnen kan tipsa om ny och bra musik! Jag har fått så mycket nytt att lyssna på tack vare dem!! Du måste blogga om spikmattan när du köpt den! Jag vill veta vad DU tyckte om den!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards