LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Mynta - 9 mars 2009 09:09


Skulle ju klä ett lampskelett i helgen...

Det gjorde jag, och maken monterade snällt nytt upphäng samt lampa:



Visst blev den lite kul?

Tyget är från ett dubbelsängspåslakan som jag fyndade på Myrorna i Malmö förra året. Blev liiite dovt sken, bara...har faktiskt i en 100-watts energilampa, ändå!! Lampan hängdes ovanför fågelburen, och reaktionen lät inte vänta på sig:



- WOOOW!!! Kolla, Jocke!! Vi har fått en ny leksak!! Skitkul!! Den kan vi ju bita i och bajsa på HUUUR mycket vi vill!!


Hmmm...inte riktigt vad jag hade tänkt mig.....kul att de gillar lampan,

för all del, men de behöver ju inte gilla den sådär hand(klo-)gripligt...


Varför kan ni inte sitta HÄR istället, grabbar?? Jag har ju fixat denna fantastiska "lekplats" enkom för er!??



-Kolla! Där hänger ju t o m en läcker hirskolv!! Flyg nu dit och lek där istället, korkade fjäderfän!!


Lekträdet har funnits ända sedan vi skaffade våra befjädrade vänner. Tillverkat av trädgårdens vildplommonträd samt singel. Tror ni de har suttit här en endaste gång??

Nej!

Men - trägen vinner...


Tror förresten jag hittade det tyg som eventuellt ska få utgöra baksida eller foder till min tilltänkta hemmaknåpade väska:



Vad tycks? Kan det va'  nåt??

För mörkt & murrigt?


Förra året försökte jag få tag på en minst sagt speciell fågelholk som jag totalt förälskat mig i. Den fanns inte att uppbringa någonstans.

MEN! I helgen hittade jag den till slut! Den dök upp mitt framför ögonen, och den blev min i precis samma ögonblick!



-Visst ÄR den häftig???


Nu funderar jag bara över bästa platsen för den...

Undras ifall nån fågel vågar sig in i den? Lite dragig, kanske?

Talgoxar brukar annars kunna tänka sig att bo på de mest konstiga ställen; gissar att de blir de första gästerna...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards