LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Ytterdörrsutmaning

Av Mynta - 25 april 2008 08:34


Bloggvännen Susanne ville se hur man har det kring ytterdörren till huset.

Samma dag tog dottern kameran med sig till skolan, och där stod jag; kameralös...

IDAG lade JAG beslag på kameran.

Iklädd nattlinne och makens innesandaler stegade jag ut på yttertrappen i stark morgonsol och fotade följande:


Min egenhändigt tillverkade dörrskylt av en stiliserad bullterrier möter ev besökare (kommer inte så många - undrar varför...?)

Jag har suddat våra namn - fy vad hemlig man är...


Zinkspann med penséer samt ljuslykta. Murgrönan är vissen (frusit ihjäl); jag ska byta ut innehållet här, sedan. Jag skiftar hela tiden om på yttertrappan. Nästan som när andra ständigt möblerar om inomhus. Tycker om att testa olika "teman", liksom. Just nu är temat "Jag sätter ut sådant som överlever frosten..."


Detta är en marschallhållare som jag köpt för flera år sedan. Den står alltid på trappen. Den lyser snyggt när man tänt en marschall inuti.


Ja, flaggan är väl ingen nyhet för er som brukar vara inom bloggen och hälsa på ibland...

Här kommer att hängas ut flera varianter under sommarens gång!


På väggen till höger om dörren hänger denna krans som jag hängt en gammal IKEA-fågel inuti...min "vårkrans" som hälsar alla vårfåglar välkommen... (Guuuuud vad hon tjatar om dessa förbannade fåglar!)


 Nedanför vårkransen står min födelsedagslåda med penséer som jag fick av mina föräldrar tidigare i våras.


Ja, såhär ser det ut på yttertrappan hos mej just nu.

Hur ser det ut hos er?

 
 
Johanna

Johanna

25 april 2008 09:44

Gillar din stil skarpt. Påminner mycket om min egen så det kan ju inte vara annat än "bra smak", ellerhur? ;)
Lådan med penséer du fick av dina föräldrar vill jag ha!! =)
Själv bor jag (tvvärr) i lägenhet, så det är inte så mycket yttertrappa att visa upp, men jag får väl ta ett kort på min dörr, haha... det hänger faktiskt en liten grej på den!
Ha en trevlig helg! Kram!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

25 april 2008 13:37

Tjo ho ! Någon trapp får du inte se inne hos mig idag , men kanske en annan dag. Kul i alla fall att få en titt av din.Ser att du har samma ikea pippi som jag har. Samma smak, kul.Marschall hållaren såg spännande ut .Ser gärna den upptänd i mörkret ngn. gång. Ha en go helg . Kram på dig

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Helena

Helena

25 april 2008 21:13

P.s glömde fråga, e det möjligtvis Fyledalen din pappa promenerar i ? Blev lite nyfiken, vi brukar semestra i närheten. D.s

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

25 april 2008 23:31

Johanna: Ja, visst har vi bra smak??
Lådan med penséer gör du lätt själv! Fram med hammare, spik & järnvitriol...
Plåta dörren!!


Helena: Ska tända marschallen bara för dig....
Nej, pappa går inte i Fyledalen; han går i Råådalen...nordvästskåne - nära Helsingborg...

 
Gry

Gry

26 april 2008 23:00

Hi,hi.... sitter gärna i hammocken med dig och Persilja (ang kommentaren på förra inlägget).

Ser att du också byter ut blommor. Jag brukar starta med de frosttåliga (som penséer, eller tantblomma kanske...). Jag anstränger mig faktiskt inte så mycket för att de ska leva så länge, utan har en tanke om att de ska få gå vidare till sina eviga blomkrukor någonstans, lite lagom till nattfrosten lagt av. Då byter jag till "riktiga" sommarblommor- gärna Mårbackapelargoner eller annat (tantigt det med, kanske, men jag gillar pelargoner!!!).

Tycker dina flaggor är jättecoola! Är det inte en försäljningsidé, tror du? Design: Mynta ;-)

Kram Gry

P.S Tack för din otroliga omtanke. D.S

http://www.baragry.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

28 april 2008 05:54

ja konstaterade en sak,, jag har ängla dille du har pippi dille"skrattar" kanon fint har du!

http://supermamman

 
Ingen bild

Mynta

28 april 2008 08:53

Gry: Pelargoner är jättefina! Börjar få upp ögonen för dem...gillar udda varianter med udda färger och konstiga bladformer!
Jo - det hade kunnat vara en affärsidé att sy upp fasadflaggor! Tål att tänkas på!
Tack för komplimangen!

Susanne: Kul att ha dille på nåt!! Skulle inte vilja vara dille-fri. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards