LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Twiggy

Av Mynta - 14 april 2008 21:41


...eller Homalocladium Platycladum, som den tydligen heter så fint på latin, fick komma hem till mig idag. Behövde ny grön växt till sonens fönsterbräda. Hittade då denna variant som jag aldrig stött på tidigare.


Härstammar från Salomonöarna, Nya Guinea, där den kan bli fyra meter hög i sin naturliga omgivning!

Twiggy trivs både ute och inne, i sol och i skugga. Klarar temperaturer från 0 - 35 grader. Bör vattnas ofta, men tål uttorkning.


Efter en tid ska den utveckla vita blommor som efter befruktning bildar små röda, efterhand svarta, bär.

Salufördes med rubriken: "Världen bästa luftrenare" & "Framtidens miljöblomma".


Ska bli intressant att se hur den klarar sig...kan liknas lite vid en bombad höstack...


Kul med helt "nya" växter!

 
 
Ingen bild

Persilja

15 april 2008 06:43

Lät som en intressant växt! Att den tål att torka ut är ju ett extra plus hos oss! Måste kolla in om Twiggy rest så långt norrut som Luleå!

 
kicki

kicki

15 april 2008 11:06

Pelargonen du undrade över heter grafitti fire...vilken mysig blog du har, hit kommer jag tillbaka..ha en bra dag.

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Helena

Helena

15 april 2008 11:17

återstår att se om sonen din kommer att få någon utsikt från sitt fönster över huvudtaget sen ?! Luft renare låter ju bra, det brukar kunna behövas i pojkarnas rum, fniss.

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

15 april 2008 21:32

Persilja: Köpte Twiggy hos Interflora. Inte min favveaffär - de brukar vara så dyra, tycker jag. Men Twiggy "fick" jag för 59 kr..

Kicki: Grafitt Fire - det ska jag memorera! Tack för det! Välkommen tillbaka!

Helena. PRECIS vad jag också tänkte med luftrenaregenskaperna - behövs VERKLIGEN hos en tonåring av det maskulina könet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards