LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Filmdebut

Av Mynta - 21 mars 2011 12:55


Tog med kameran ut en dag,

 då solen behagade stråla ner från en klarblå himmel.


Gräddbullen och jag skulle ut på promenad.


Satte mig en stund på ett stenagäre (skååånskt!!!) och njöt av värmen från strålarna och lärkans drillande i bakgrunden.

(Ni kan inte höra lärkan för det blåser så jävligt hela tiden!!!)


Gräddbullen fattade ingenting.

Varför skulle vi stanna här?

 Hon tappade tålamodet, och demonstrerade på klassiskt bullterriermanér

 att NU SKULLE VI FORTSÄTTA vår promenad...


Jag fick sitta i EN minut.


Filmbevis bifogas.

Precis en minut lång...





 

 
 
Charlotte

Charlotte

21 mars 2011 16:27

Åh så härligt med Gräddbullar som inte vill sitta still... fast jag förstår dig. Jag hade nog gärna stannat en stund i solen... i varje fall lite mer än en minut. Hon ser bara för härlig ut! Men heter hon Gräddbullen på riktigt?
Jag har också tulpaner i mitt kök - men jag kan nog inte heller bestämma mig om de är vackra eller inte! TULPANER som inte slår ut! Det ser inte klokt ut!
Hittat någon sångpedagog? Det är det bästa jag någonsin gjort att gå till en..ger så mycket tillbaka och väldigt billig terapi!
Kram och ha en underbar vårdag imorgon också!!! Själv ska jag ut och plöja mig fram i snön...

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

22 mars 2011 08:07

Hej Charlotte!
Jo - jag hade GÄRNA suttit längre än en minut - men det funkar aldrig tillsammans med hene. Jag har svurit HÖGT många gånger, då jag stannat för att plocka några blomster el något - hon ska HELA tiden vidare; och hon är STARK, må du tro!!!
Nej, hon heter inte Gräddbullen; hon heter Skrinda. Hon föddes i en kull där alla valparna fick "bonniga" namn, såsom Traktor, Plog, Lie, Kratta & Tröska.
Ingen sångpedagog i sikte ännu. Vi ska ha vårkonsert med kören nu på söndag, så just nu är det annat som gäller...!
Ni har alltså SNÖ nu?
Idag hade vi 5 grader varmt kl 07.00 - och det sägs att vi ska nå upp i tvåsiffrigt, allteftersom dagen fortgår - det ser jag framemot!!

 
Charlotte

Charlotte

22 mars 2011 22:19

Japp, snön ligger kvar men idag har det smält undan en hel del ;)
Lycka till med konserten! Vi har kyrksång i april 2 ggr och konsert i juni tror jag det var.
Ha det bra!! Härliga namn på härliga hundar, jo att de är starka har jag förstått.

http://ihimlenlyserstjarnorna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards