LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Not so very fiffigt...

Av Mynta - 20 februari 2009 23:08


...såhär i efterhand...


Ibland behöver man vädra på toaletten.

Anledningen varierar (inte så mycket...).

Idag behövde jag vädra.

Öppnade ena fönstret på vid gavel, ut mot det vita & friska.

Hörde ett konstigt ljud. Ryckte på axlarna och tvättade händerna.

Log mot mig själv i spegeln, borstade till håret och petade bort en bit svartpeppar mellan framtänderna.

Stängde fönstret. Konstigt det såg ut - något fattades...


- Insynsskyddet!!

Det fantastiskt fiffiga!! Men vart f-n hade det tagit vägen nu, då??

Såg inte till det någonstans. Öppnade åter fönstret och lutade mig ut:



Hmmm...ytterst misstänkt...

Det ni ser på bilden är taket till kallfarstun som finns precis nedanför vårt toafönster. Ser ni det underliga spåret i snön??

Måste vara gjort av en prickig bordstablett från Hemtex.

Den har alltså glidit ner under snön och kamouflerat sig alldeles ypperligt tillsammans med den vita snön...

Suck.

JAG tänker då INTE gå ut på farstutaket och riskera livet för en ynka bordstablett!! Men jag är allt bra sugen. RETAR mig på att jag inte tänkte på att fästa de där bordstabletterna mot fönsterkarmen på nåt sätt..


Beslöt mig för att se positivt på det hela, och stod en stund och njöt av utsikten, istället:


Nåja - jag har i alla fall sytt draperier idag!

Med nåldynan säkert placerad i en fönsterkarm; lååångt ifrån hungriga bullterriernosar:


När jag syr är strykjärnet och strykbrädan mina viktigaste vapendragare:


Stryker liksom alla fållar innan jag nålar. Mycket lättare så.

Tips från mamma. Mammor är bra.


Är ni redo nu, då??


Uno:


Dos:


Tres:


Bättre än såhär blir det inte.

Men helt OK, ändå.

Var tvungen att ta en del praktisk hänsyn:



Draperiet längst till vänster var tvunget att klippas av strax ovanför vår skrivare som står i en av hyllorna. Hade varit enormt irriterande att hela tiden behöva vifta bort ett draperi så fort man velat kopiera eller skriva ut något...



Draperiet i mitten kunde bara gå så långt ner som till vårt datortorn med högtalare...



...och draperiet längst till höger fick kortas av så att vi nådde de mest essentiella skrivbordsattiraljerna utan att få ett nervöst sammanbrott över tyg som jämt skulle varit ivägen...här samlas räkningar, betalningsdosor till Internet banken, mm mm...


Jag lyckades även "rädda" mitt fantastiska hjorthuvud utan horn från Rättvik som syrran ropat in från Tradera åt mig...

Klart man inte ska dölja en sådan raritet!!!


Eller hur?? Fattas bara!!

Med limmat öra och allt.


Detta är alltså Feng Shui a la Mynta; "Feng Mynta".

Mynta rensar inte i röran - hon DÖLJER skiten!

INGET ska kastas! ALLT kan användas nån annan gång! Man vet aldrig riktigt NÄR, bara!! Spänning i vardagen, liksom...





 
 
Impad kryddväxt!

Impad kryddväxt!

21 februari 2009 12:52

Oh, lala! Du är inte bara språkbegåvad du är matematisk också. Jag menar det krävs ju en del mätande och (matematiskt) tänkande att få till de där längderna. Supernajs blev det!
Jag tycker du ska låta den där hemtexgrunkan tina fram-det tar väl inte många timmar hos er och blåsa ner. Inga nackbrott för guds skull.
Min svärmor har lärt mig att "pressa är halva jobbet" när man syr. det är sååå sant. Det blir såå mycket lättare också.

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 februari 2009 16:43

WOW! Jäklar va snyggt! Blev ännu bättre än vad jag trodde med det tyget! Skitsnyggt om jag får använda mindre vackra ord!
Jag MÅSTE börja sy mer! Tänk va lite tyg kan göra! Superfint! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

22 februari 2009 12:56

Alldeles förtjusande ;-) Det där tyget har jag också blängt på när jag vandrat mina rundor på IKEA, hihi... Vet såååå mycket jag skulle vilja ha det till. Din lösning var ju utmärkt! Dölja skiten, det är min melodi!! Försöker faktiskt Feng Shuia här hemma nu efterhand som vi renoverar, men det är inte bara enkelt. Behöver bland annat flytta eluttag mm och det är ju inte gjort i en handvändning.....

Apropo vädra på toaletten. Vi har taklucka i vårt badrum och enligt grannarna så har det tidigare varit poppis bland ungdomar i trakten att stå uppe på våra lätt lutande tak och kika ner i takluckan (mera som en kupol egentligen) och kika ner på den som är där nere....Måste ju va en höjdare att kolla in någon som sitter där.... Hihi... Men inte så kul att veta om man duschar. Jaja, jag får väl bjuda på min sargade kropp isåf.

Ha en skön söndag! Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

22 februari 2009 17:07

Åh vilket snyggt tyg!!! Önskar jag hade tålamod att sy... Men det blir inte bra när jag gör det! Tyvärr..

http://agneta.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

23 februari 2009 07:45

blev helt kanon snygg med det tyget ! och förstår att du inte kröp ut efter insyns skyddet du får sy ett i stället ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

25 februari 2009 19:10

Härliga inspirerande bilder! Jag borde också... Å jag gillar din nåldyna, snygg!!!
Han är ju för söt voffsingen....
Ha en skön paus!
Men inte för länge bara.

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Linda J

Linda J

6 mars 2009 12:04

jag gillar hjorthuvudet, en riktig raritet!

http://krabba.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards