LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Traderi, tradera...

Av Mynta - 20 januari 2009 13:57


...traderallanlej!!


Har nog nämnt i något tidigare inlägg att jag är ett stort fan av auktionssajten Tradera. Där snurrar jag runt och kollar på grejor när jag inte har nåt bättre för mig. Känns som att vara på en jättestor loppis!!


Ibland har man tur, och lyckas bli den enda budgivaren på ett objekt. Det är då man fyndar som bäst!! Andra gånger hamnar man i världens "catfight", och slåss som besatt om något åtråvärt objekt.

Många är de gånger då jag hamrat ett sista tangentslag 3 sekunder innan utgående klockslag, samtidigt som jag hojtat:


- Ha!! Där fick hon så hon teg! Sug på den du!!


(Slåss nog oftast mot andra kvinnliga budgivare...)


Man släpper liksom lös värsta neandertalaren i sig.

Men det är roligt. HIMLA roligt!!


Denna månad har följande objekt "ropats in" av mig:



En fin, oanvänd omlottkofta i ull från Indiska...



...ett helgonarmband av diskutabel kvalitet, men skitcoolt, i alla fall...



...samt en gammal (50- eller 60tals?) diskhandduk att hänga på fuldörren i köket! Man måste ju variera utsikten lite ibland, eller hur??


Har bara blivit blåst EN gång. På 120 riksdaler. Betalade, men fick inget.

Där fick jag skylla mig själv, dock; hade jag bara kollat säljarens DÅLIGA omdömen först, så hade jag ju aldrig betalt överhuvudtaget...


Så det blir ju dagens Traderatips: KOLLA SÄLJARENS OMDÖME!!

Helst innan du bjuder överhuvudtaget.


- Tradera mera!!



 
 
Losarinas mor

Losarinas mor

21 januari 2009 08:02

Tænk, jeg har aldrig prøvet at handle sådan :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2009 08:39

Ja, visst är Tradera kul! Jag har just nu ute ett hundratal auktioner och det har gått väldigt bra den här gången! Det budas rejält och några tusenlappar rullar det in! =)
Jag köper också! Gör precis som du! Fniss.
Snor dom framför näsan!
Köpte bla två Millan-dressar (Alfons) åt lilla Judith för 16 kr härom dagen! Det tycker jag är ett lagom pris! Haha!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

21 januari 2009 09:13

Losarinas mor: Då borde du prova - det är riktigt roligt!!

Yvonne: 16 kr??! Vilket kap!! Jag har ännu inte kommit så långt att jag vågat bli säljare. Är det inte lite mycket jobb med det; jag menar att lägga in bilder, slå in paket, väga paket, frankera, skicka, o s v...? Hundratal auktioner?? OJOJ!! Här har vi ju att riktigt proffs, ju!!

 
susanne

susanne

21 januari 2009 09:30

vilka fynd :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
rosalucia

rosalucia

21 januari 2009 09:47

Tradera är fantastiskt ROLIGT!!! Så roligt att jag var tvungen att sluta....(för ett tag i allafall!!).
Det började dimpa ner paket som jag inte ens minns att jag bjudut på i hettan över att ha lyckats "sno" åt mej nåt...neandertalaren tog över helt!!Fast jag har faktiskt sålt ganska mycket också, å jo, det är en himla massa jobb för pengarna..men det känns ju ändå som om man fått "gratis" dom när de rullar in på kontot....

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

21 januari 2009 10:22

Susanne: Visst var de fina?

Rosalucia: Jag har också varit RIKTIGT igång en lång period, tidigare. När det kändes alldeles nytt och fantastiskt. Var inne och budade på allt möjligt. Tyckte allt var så billigt...men nu har jag blivit lite mera sansad. Bjuder inte lika högt, samt bjuder BARA på sånt som jag VET att jag har användning för...

 
Åsa

Åsa

21 januari 2009 10:43

Cool kökshandduk !!

http://fyrarumochenalkov.blogg.se

 
Ingen bild

Mynta

21 januari 2009 11:09

Åsa: Tycker jag med! =) Blev så glad när den blev "min"!!

 
Helena

Helena

21 januari 2009 21:11

Man kanske skulle våga sig på det där... Hm, kunde börja med att sälja av lite prylar själv kanske ?! E det svårt undrar den oerfarna ?!!

http://minblogg-jag.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

21 januari 2009 21:47

Helena: Alltså, jag har aldrig sålt något på Tradera, bara köpt!! Har tänkt många gånger att jag skulle sålt kläder, skor och dylikt, men aldrig kommit mig för. Känns som om det är så mycket man måste tänka på då; så mycket att ordna, liksom...är nog lat, helt enkelt. Roligare att vara köpare (inbillar jag mig)!! Att köpa är jättelätt!! =)

 
Ingen bild

Persil,ja

22 januari 2009 08:15

Tradera ja, marknaden för ALLT. Skoj. Jag har köpt alldeles för mycket där i mina dag. HU. Hade som du en period då jag tyckte det var fantastiskt. När jag bara köpt och köpt ett tag tänkte jag att jag skulle finansiera det jag köpte för det jag sålda. Så jag gjorde ett "traderakonto". Dit gick pengarna jag sålde för och jag fick bara handla för det som fanns där. Perfekt. Jag har sålt mycket och skickat många paket genom landet. Men det tar tid.

 
Yvonne

Yvonne

22 januari 2009 22:09

Man lär sig snabbt! Det är en hel del jobb med allt, men engagera familjen vetja! =)
Börja sälja, men med bara några få auktioner första gången. Så du känner dig trygg. Sen kan du utöka allt eftersom!
Just nu har vi dragit in pengar till bla en luftavfuktare och mer pengar är på ingående! =) Så det är värt slitet tycker jag!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mynta

24 januari 2009 09:14

Persilja: Vad smart med ett Traderakonto!!
Har DU blivit blåst nån gång?

Yvonne: Blir ju lite sugen, nu...får se om jag vågar...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards