LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Relativt underlig?

Av Mynta - 7 juli 2008 00:35


Fick en utmaning av Winnerhorse för ett (långt) tag sedan.

(http://winnerhorse.bloggagratis.se/2008/06/25/797695-utmaning-fran-susanne/)


Jag skulle skriva sex underliga saker om mig själv på min blogg...

Men vem sätter normen för vad som är underligt? Har tänkt på en massa underligheter som jag har för mig - är de så underliga, egentligen?

Kan faktiskt inte svara på det!!

Men jag tänker mig att det ska vara egenskaper eller "nojjor" (stavning??) som man upplever att man är ganska ensam om i bekantskapskretsen...


...sedan ska ju underligheterna vara lite publiceringsvänliga, också...(fegis!!)

OK, här är min lista:


1. Neurotisk kuddfluffare. Kan inte passera en soffa/fåtölj utan att fixa till ev kuddar.


2. Notorisk korsordslösare - har alltid ett antal korsord "igång". De ligger framme hela tiden (redo med blyerts & suddgummi), så att det bara är att slå sig ner och lösa vidare...


3. Kör bil med en ruta ständigt nervevad - sommar som vinter. Måste ha luft & "fladder". Älskar dofterna från skogen (mossa & granbarr).


4. Besväras fortfarande av acne (varandes en 40+). NÄR ska man slippa dessa röda, ömmande prickar?? Känner mig som en salami ibland...


5. Självutnämnd språkpolis (till familjens förtret). Stövlar in i butiker och påtalar felstavade butiksskyltar (anser att det är varje människas RÄTTIGHET att få veta den korrekta stavningen av ord - stavar själv fel, och blir himla tacksam om någon skulle tillrättavisa MIG!!) Är väldigt intresserad av ord, bokstäver, typsnitt o s v. Vet inte varför.


6. Har fjorton (?!) olika börsar i handväskan. En för mynt & sedlar, en för plastkort, en för nycklar, en för plåster & medicin, o s v ...svårt att hitta mobilen när den ringer - undras varför??


Kom på häromdagen att jag faktiskt hade en inbyggd kamera i min laptop!

(Har blivit mycket laptoppande, nu -  rör mig liksom runt på en massa (o-)möjliga ställen hela tiden...)

Tänkte jag kunde bidra med bildbevis om att jag fortfarande lever:


-Hej!


Det var ju väldans vad snäll & ödmjuk man kan se ut, då!

Såhär blir man efter en veckas semester, hörni!!

Lagom loj & avslappnad...


Spenderar mina semesterdagar mera ute än inne.

Häromkvällen satt hela familjen ute till lååångt efter midnatt spelandes Trivial Pursuit:



Vi fick spela i två lag -  en vuxen med ett barn gånger två. Frågorna hade varit för svåra, annars. Trodde vi. Men många av frågorna är så helt fantastiskt konstiga, så att barnen ofta svarade rätt med sina svindlande chansningar!! Skrattade gjorde vi, i alla fall! Mot slutet var det svårt att urskilja rosa från orange, samt blått från grönt...


Hammockgung har det blivit en hel del...har gett mig på "Milleniumtrilogin" - lite motvilligt, men den håller måttet! Kul läsning, faktiskt!



Nu har jag och maken en vecka kvar av våra semestrar. Vet inte hur vi ska spendera den. Vi får se. Tycker om att ta var dag som den kommer.

Har planerat & organiserat tillräckligt i mitt liv tidigare. Nu får det liksom bli som det blir. Skönt.

 
 
Gry

Gry

7 juli 2008 14:57

Men HALLÅ! Du ser ju ut som en fjortis, hihi... INTE 40+ i alla fall ;-) Och vart är de röda prickarna som du säger dig ha?? Jag ser en snygging i bilden i alla fall!

Vink, vink....såg du mig? Hihi...jag vinkade engergiskt från bron, du vet den där svarta bilen i full fart? Fullpackat till max, med en liten mamma som stack fram i passagerarsätet? Ja! Det var jag!! ;-)

När vi passerade by efter by på resan uppåt från Malmö, så undrade jag hela tiden: "är det här Mynta bor, kanske?", "Eller är det där borta, där det står en liten kyrka?". Nyfiken som få, det är vad jag är!

Hoppas du myser på ordentligt och kramar ur det sista ur semestern! Är den verkligen redan slut för dig??

Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

7 juli 2008 19:57

Hej Gry!
Tack för komplimangen - det var ju precis DÄRFÖR jag lade ut den här bilden - tyckte själv att jag såg ung ut ;)
Mina röda prickar syns inte eftersom laptopens inbyggda kamera levererar bilder med taskig upplösning - ÄNNU en anledning till att jag valde denna bild!!
Nej, jag såg dig inte...ni måste ha kört jättfort (fniss)!!
Myser gör jag - med stort "M". Jag har valt att endast ha två veckors semester - jag jobbar ju ändå bara 25%, så det känns helt OK.
Kommer inom din blogg en runda senare ikväll!!

 
Ingen bild

winnerhorse

7 juli 2008 22:51

Jättefin bild, du ser finurlig ut!
Jag måste fråga- klarar du av söndagarnas korsord i DN och Svenskan? Jag lever på en hich hela veckan, eller fredag och lördag och känner mig bildad på nåt vis. Sen kommer söndagens och känner mig helt obildad. I ren terapi brukar jag då springa och köpa Expressen eller Aftonbladet och strölösa dessa för att peppa mig lite.

Må så gott, snart hägrar min semester, idag var jag på möte med Skalmanplåster på fötterna................bara 4 dagar kvar, sen 5 veckor! Jag jobbar alldeles f ö r mycket. Kram!

 
susanne

susanne

7 juli 2008 23:36

hej .. skönt med hammock.. är avis fortfarande.. och vadå röda prickar måste man ha förstorings glas?

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

8 juli 2008 00:08

Jag var HEEEELT säker på att det var din dotter du visade och jag hann tänka att hon ju liknade mama iallfall innan jag läste klart. Började bläddra i hårddisken där uppe efter info om hur gammal hon var men mindes inte. Pyttsan! Det var ju en semesterfräsch mynta.

 
Ingen bild

Mynta

8 juli 2008 21:01

Winnerhorse: Jag brukar ladda nes Svenskans korsor och lösa dem. Just söndagskorsordet brukar vara i två-tre dagar innan jag löst det - trägen vinner!! DN:s korsord kommer jag inte åt...
Låter som om du behöver semester - heja Skalman!! (Allt klär en skönhet...)

Susanne: Hammocken är GULD!!
Nej, det behövsa inget förstoringsglas för att de mina prickar - men nu på sommaren flyter de liksom samman med "sommarnyansen" i hyn - min BÄSTA acne-årstid...
Fördelen med acne & fet hy är dock att man har färre rynkor samt att man slipper hålla på med dyra, feta ansiktskrämer...

Perilja:
TAAACK för komplimangen! Dottern är tolv år -blir tretton i oktober; sååå ung ser jag väl inte ut, i alla fall?? ;)
Puss.

 
Stavningsenheten;språkpolisen

Stavningsenheten;språkpolisen

9 juli 2008 08:33

Med tanke på stavningen i den egen senaste kommentar, bör vi nog skicka dig på fortbildning ( ev inom lås & bom)...

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards