LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Fönsterfinal...

Av Mynta - 29 juni 2008 21:37


...hörni (stavas det så, egentligen - ser konstigt ut i skrift?!);

 TACK för alla smakråd angående lampval!

Jag gick och tittade på lampfötterna och funderade; mitt första val var triangelvarianten, eftersom den får mig att tänka lite retro (Stig Lindberg - IGEN???). Men den kändes ÄNDÅ inte rätt här hemma.

Nästa "felkänsla" var den ENORMA lampskärmen. Vi bor i ett litet & gammalt hus - den såg liksom för stor, pompös och "flott" ut för att passa in här...

Lånade därför hem en mindre skärm. En svart. Den gick liksom ihop bättre med lampfoten, tyckte jag - den med de ovala hålen, alltså. Nu blev jag mer vän med resultatet. Bästis, t o m. Såhär ska det nog bli. Och det blev det. Ett "nytt" fönster har sett dagens ljus...

Suck.

Har hon inget vettigare för sig??

- Nä, inte just nu. Har faktiskt två veckors semester. Gäsp.

(Fniss)


Gott med vin.

Och gin med fläderblom...

Plockade 50 nya blommor idag, och satte en ny sats...



Finito & puss.

 
 
susanne

susanne

29 juni 2008 21:54

blev kanon bra ;) hörni lät så väldans norrlänskt.. eller vi säger nog hördu....vid efter tanke kanske.. men lampan e bedårande... och semester hoppas den blir perfekt i vad du än ska ha för dig!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
sofie

sofie

30 juni 2008 20:40

bra val, det där ser jättefint ut. =)(lampan)

http://www.sojf.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

1 juli 2008 00:46

Kommer int ihåg om jag var här och skrev eller inte; det blev jättefint ville jag bara säga. Lampskärmen var fin och är säkert fin när den är släckt också och då kan den ju vara miljövänlig ibland. Ser snyggt utmed den svarta möbeln framför.

 
Maria

Maria

1 juli 2008 07:07

Mkt bra val, det ser otroligt fint ut!

http://galtoroad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards