LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Mynta - 19 mars 2013 09:44

   


I helgen firade jag min födelsedag.

Min 47:nde.


 


Vi hade en liten födelsedagsmiddag här hemma på eftermiddagen.

Som brukligt kom mammma & pappa.

Storasyster kom också (en KUL överraskning)!


Och tänka sig - jag fick PRECIS det jag hade önskat mig:


 



-Ett pappasnickrat trädgårdsbord!!!

Vårt förra ramlade helt sonika ihop av ren murkenhet häromveckan,

och jag talade då om för pappa att jag önskade mig ett nytt av honom.

Och visst blev det väl superfint?

Pappa återbrukssnickrar av gamla lastpallar, och just detta är bara slipat och oljat; så som jag vill ha det.

Väder och vind ska sedan få sköta resten.


Mamma hade rensat ut i sina skåp, och kom med en massa läckert:


 


Sytillbehör från en svunnen tid.

Man kan ju bli knäsvag för mindre!


Födelsedagskortet var ju inte sämre heller, för den delen:

 


...med en härligt gulnad baksida...


Storasyster kom med überfint inslagna paket

(som jag tog usla bilder på, därför får ni inte se dom här),

som innehöll detta:


 


- En jättefin fågelkudde!


Samt:


 


Två jättesöta tygfåglar, som genast flög och satte sig på grenen ovanför matbordet!


Plötsligt kom fler:


 


I den här grenen ska jag snart hänga påskpynt:


 


Snaaart.


Lite påskfärger blev det även i soffan:


 


...och mina stackars vårblommor fick äntligen en given plats ute på "pappas bord":


 


...men jag får ändå hålla på att ta ut och ta in dem vareviga dag, för att de ska överleva.

Det blåser isiga vindar här i Skåne just nu, och vi väntar snöstorm med början ikväll, tisdag.

Fattar ingenting.


- Kom tillbaka, vår!!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards