LIVET ENLIGT MYNTA

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Julpotpurri

Av Mynta - 17 december 2012 22:45

De sista två veckorna innan jul händer liksom ALLT.



Julklappar inhandlas och slås in.

(Och popkorn äts?) 



Vår ytterdörrshund får säsongsenlig huvudbeklädnad. 



Topp(botten-?)noteringar görs. 


 


Julfest firas med bästa jobbet...



 


Bästa julkortet.

Ever.



 


Ljus tänds, och fler juldukar läggs på bord (och på alla övriga fria ytor också, för den delen...)



 


Fina, fina julkort börjar dimpa ner i brevlådan.

Detta var av det äldre slaget!

Från mamma & pappa, såklart. 


 


Vi har haft två bejublade julkonserter med kören.

Tillverkade ett eget halsband, speciellt för det.

Kasserat barnhalsband, lintråd och slaktat loppisfynd fick sätta livet till och förenas i något nytt!


   


Två före- och efter-bilder.

Gran inhandlades, monterades och togs in.

Julgransbelysning och julgranspynt saknades.

VAR hade vi lagt det???

Efter tre dygns letande fann vi pyntet - ovanpå garderoben i sovrummet.

Snyggt paketerat och förberett.

Nu har jag SKRIVIT på lådan. "Julgran" står det. Omutifallatt. Liksom.



 


Årets julpussel har klickats hem från nätet för endast 49 pix.



 


Julkaos i ett kökshörn.



 


Nyhet i ostdisken.

- Livsfarlig!





Riktig vinter (jul-)stämning har rått på skogsvägarna,

på vilka jag kör för att lämna dottern vid tåget några morgnar varje vecka.

Såhär såg det ut förra veckan, men sedan dess har plusgrader och regn hunnit besöka oss,

nu är det inte alls lika vackert.


Men jag såg några snöflingor på väderleksrapporten tills på lördag, så jag håller tummarna...


 
 
Charlotte

Charlotte

18 december 2012 11:10

Å så vackert allt!!
Här infann sig en plötslig förkylning, inget handlat, inte ens julklappar och med tre karlar i familjen... ja inte blir det något gjort då även om de tre är friska som nötkärnor.
Vi hade också en bejublad konsert med kören, en fin högmässa och jullunch. Men nu ska jag lägga och läsa Louise Boije af Gennäs - hon skriver bra!

http://www.flygaovergronmossa.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

18 december 2012 11:11

Får skylla på förkylningsdimmorna för jag glömde.
GOD JUL TILL DIG!!

http://www.flygaovergronmossa.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

18 december 2012 15:36

Mmm...julmys när det är som bäst :)

Lite roligt med vykortet - 5 ord för 5 öre. Då hade det blivit "God jul önskar familjen Andersson". Och om man ville vara lite trevligare och få med nyår också så fick det bli förkortningar "GJ och GNÅ önskar familjen Andersson" *fniss*

http://hallongumman.blogspot.com

 
Ingen bild

Mynta

22 december 2012 20:07

Charlotte: Usch vad jobbigt att bli sjuk precis innan jul, din satckare! Hoppas du hunnit bli lite friskare nu, så att du hunnit "jula till" det ändå! GOD JUL!!!!

Jenny: Visst är det ett roligt gammalt vykort??? :)
GOD JUL till dig också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mynta - 15 november 2013 22:22


  ...för jag finns ju på Instagram under mitt alias; systerylle.   Just nu finns det inte längre tid för att blogga, utan mitt uttrycksbehov i form av (många)bilder och några få ord, får utlopp just där, på Instagram, istället.   Älskar ...

Av Mynta - 6 september 2013 23:11

    Vi är många som njuter av det härliga sensommarvädret, nu! Här syns den skickligaste soldyrkaren hemma hos oss...       Det fina vädret till trots, har jag börjat förbereda inför hösten; en del av uteväxterna i kruka har fått ko...

Av Mynta - 2 september 2013 00:30

    Ja...det är jag, det. Gillar ju bubblor. Bubblor som man kan omslutas av; där man bara kan vara sig själv. Fixade en rent fysisk bubbla häromdagen, när jag återfann hammockregnskyddet i vårt garagekaos.       Inuti denna bubbl...

Av Mynta - 28 augusti 2013 10:13

    Vill bara säga att jag lever, och att bloggen INTE upphört att existera. (Fast man skulle kunna tro det...)   Sommaren har varit god, och jag har levt i allra högsta välmåga. Haft 3 veckors skön semester, pulat i trädgården, tagit ha...

Av Mynta - 22 maj 2013 17:24

Går hemma och hostar och tycker lite synd om mig själv. Får idéer mitt i långtråkigheten.   Laborerar med typsnitt, färger och mönster... Funderar nämligen på att brodera  armband för att  lägga ut i shoppen på Signerat.se. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards