LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Mynta - 14 september 2012 08:45

 

OK - igår gjorde jag nåt åt det.

Ni vet; det där som alla tydligen bör göra. Oftare än man vill/giter/kan/har tid med...

 

Nämligen: rengjorde gallret under kylskåpet (samt den sanitära olägenhet som dolde sig bakom), och även köksfläkten.

Allt diskades i citronsyra och maskindiskmedel, och fick sedan lufttorka utomhus i gassande höstsol.

Och nu är jag därmed en mycket bättre människa än resten av er.

Haha.

Stressade jag upp er nu? Fick ni dåligt samvete nu? Tänkte ni liksom; "Oh - det där borde ju JAG också göra..."?

Skit i det. Det var inte meningen att skapa nåt sånt. Vill bara först och främst tala om för mig SJÄLV - att NU har du gjort det. Vad duktig du är. Liksom. Du har kontroll på läget.

(Tror du.) En riktigt duktig husmor som tar hand om hemmanet. (Nej - INTE hemnet!!!)

 

Duktigheten (OCH käkpressandet) visste inga gränser - det hängdes även tvätt ute i det fria.

Jag hängde och bad en bön om att de där hemska molnen skulle driva förbi vår by utan att släppa nåt vått ifrån sig...och se - jag blev bönhörd!

Det bakades och donades i köket...en kaloristinn kaka såg dagens ljus, och husmor fröjdades i sitt förkläde:

 

Och FAN om inte min kaka såg bättre ut än den som fanns på bild i boken:

 

Jag vann.

Husmor kommer att sova gott i sina nymanglade lakan...

  

Duktigheten fortsatte. Återvinningsgården fick ett besök. Behövde slänga en hel del skräp.

Bl a en del sönderslagna krukor.

I containern för schaktmassor, i vilken jag skulle dumpa nyss nämnda skit, fick jag syn på dessa:

 

Urfina, intakta kakelplattor. Känns oerhört 60-talistiska. Eller 70-?

Hursomhelst; efter en del flackande med blicken och en del gluttande över axeln, grabbade jag tag i 9 stycken, och lade dem varsamt i bilens baklucka. Hostade lite överdrivet och slängde med håret. Mission completed.

Vid högen för metallskrot fick jag syn på en jättefin parkbänk i gjutjärn med fina, hela träribbor till säte och rygg.

Tänkte att DEN kunde jag INTE lasta in i bilen med en hostning och hårslängning...provade således den ärliga och oskyldiga varianten; "Hej - kan man få KÖPA nåt ur metallskrothögen - jag fick precis syn på en JÄTTEFIN bänk som jag hade kunnat renovera...?"

Nej tyvärr.

Allt på återvinningsgården tillhör renhållningsbolaget, och är inte till salu.

Gud vad surt. Vad händer med bänken, nu då? Var hamnar den? Eldas den upp? Kläms den ihop i nån sorts metallkomprimator? Vad kostar det för renhållningsbolaget att göra sig av med den? Och vad kostar det för MILJÖN???

Jämfört med att den skulle kunnat få ett nytt liv hemma hos mig - tills den inte orkat mer???


(Och den hade orkat lääänge - det hade jag sett till!!)

Nej, något är himla fel här, faktiskt.


 


Några som sket fullständigt i att vara duktiga (not only metaphorically speaking), var dessa två på bilden ovan.

De beslöt sig nämligen för att ta en flygtur runt hela huset, medan husmor vädrade, dammsög och bankade mattor.

Allt för spänningens skull. TÄNK om vi flyger UT???

De avslutade med att bajsa ner det nytvättade lakanet som überduktiga husmor precis tvättat

och lagt över sofforna i TV-rummet.


Idioter, sa husmor anklagande.

Eller skulle hon sagt det åt sig själv, måntro?












Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards