LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Mynta - 31 maj 2012 11:16


Ja, ni vet - den där berömda - har drabbat mig med FULL kraft.

Outsäglig sorg & maktlöshet och trasslig vardagslogistik blandas med glädje & stolthet.

Känslor och tankar som far runt i skallen i ett kaosartat kretslopp.

Från mörker till ljus i ett rasande tempo.

Livet är SÅ jävla orättvist, samtidigt som det är helt fantastiskt. 


När det är såhär får jag svårt att sortera och organisera. Ännu mer än vanligt.

Mina älskade listor får rädda mig återigen.


Det var ett tag sedan jag var här sist, och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.

Kameran har varit med mig ibland, men oftast har jag glömt den.


En titt i kameraminnet ger i alla fall lite utdelning:


 


Storasyster och jag överraskningsfirade mamma på Mors Dag.

Vi kom med hembakt och Ginkoträd (!).


 


Och när man är hemma hos mamma och pappa, blir ju trädgården en given medelpunkt.

Här syns lusthuset mitt i grönskan.


   


Deras blåregn och kattmynta konkurrerade om uppmärksamheten. Båda vann.


 


När jag kom hem hade dottern städat, tömt diskmaskin & bakat.

Allt för att hylla sin mamma. Och hennes mamma blev alldeles mjuk & varm om hjärtat.


 


I trädgården blommar syrén & kaprifol, och gör så att livet doftar godare.


Annars är radarn rätt mycket inställd på detta:


   



Studentbalen har redan varit, och nu väntar examen med utspring och studentmottagning.


Och det är den här snyggingen vi ska fira:


 


Modershjärtat bankar STOLT.

Vår egen lille grodslukare.

Snyft.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards