LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Mynta - 4 maj 2012 10:41


Sonen hade uppkörning på schemat igår.

Nervös moder tog honom till platsen för själva dramat.


Under den outhärdligt lååånga väntan, beslöt hon sig föra att göra tillvaron lite mera uthärdlig.

Hon drog till stranden.


Och KOLLA vilken strand!!!

Temperaturen utomhus var 25 grader - skojar INTE.


 


Men jag var VÄLDIGT ensam bland sanddynerna.

Lite skönt, faktiskt.

Lade mig alldeles intill vattenbrynet, för att få höra vågornas lugnande skvalp.


Jag hade tagit med mig alla nödvändigheter:


 


När solen kändes alltför stark, reste jag mig upp och gick lite längs strandkanten.


 


- Jag doppade t o m fötterna!!!


Det var nog tur att jag hade en tid att passa; annars hade jag nog stannat alldeles för länge, och bränt mig!

Nu erhöll jag bara en lite saltsänkt rosabeige ton på huden - alldeles lagom soldos, tror jag.

(använder aldrig solskydd)


Mötte upp med en glittrande lycklig son - han hade klarat uppkörningen!

Så nu är vi plötsligt tre körande personer i familjen.

Och vi har två bilar. Hmmm...


Nåja, lyckan var (ÄR) stor i familjen, och när vi kom hem igen,

 satte sonen av direkt för att köra jorden runt på 10 timmar (kändes det som).


Väl hemma, satte jag mig under korkeken med ett gott & kallt glas vitt.

Korkek och korkek - det är ju en hängbjörk.

Och just nu ser den ut såhär:


 


- Ser ni???

FULLKOMLIGT översållad med pollenstinna hängen!!!

Jag är inte allergisk - men nu kliar det faktiskt väldigt mycket i mina ögon.

(Så jag antar att jag ÄR allergisk, då?)

Överallt ligger ett litet, fint och gulfärgat damm; på bilar, på trädgårdsmöbler, på övriga växter...tycker synd om dem som lider av SVÅR pollenallergi just nu - det måste vara väldigt besvärligt att befinna sig utomhus i dessa dagar...


Och jag MÅSTE ju förresten också tipsa om vinet som jag köpte:


 


Alltså - bara KOLLA IN vilken vacker förpackning!!!

Blev ju helt såld när jag såg den!

Nu vet jag ju direkt vilket vin som ska serveras på sonens student - och denna box kommer ju inte skämmas för sig, när den står framme...det finns även en röd motsvarighet till denna, en svart box med röda rosor, som jag också tänker införskaffa till studenten!


SKÅL för sommaren, hörni!


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards