LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Mynta - 27 april 2012 23:42


Det blev ryggläge i hammocken efter grillningen på fredagskvällen.

Maken kollade en HIF-match på TV, tonåringarna umgicks med vänner.

Jag blev ensam kvar.

Utomhus.

Skönt.

Behöver vara alldeles, alldeles ensam.

Ofta.


 


Hängbjörken i ena hörnet av trädgården har fått bostadsgäster. I form av skator.

De för ett himla liv ibland, men jag kan inte låta bli att imponeras av deras intelligens.

Vet inte om det är mest skrämmande eller intressant,

egentligen - de har en massa skit för sig, beteenden som jag inte ser hos andra fåglar.

 Lite drag av männniska, kanske?

Och vi är ju inte den allra bästa arten; eller hur?

(Får lite Stephen King-vibbar, nu...)

 


I lönnen i en annan hörna, satt en stare och kvittrade och "tjirpade" för fullt.

Lönnen blommar för tillfället, och blir då alldeles härligt ljusgrön.

 Humlorna surrar intensivt bland blommorna under de soligaste timmarna av dagen.

 Härligt.


 


Och jag tycker INTE att det gör ont när knoppar brister.

Jag ÄLSKAR när de brister.

Och det gör de snart på vårt plommonträd.

Blommor först, och blad sedan.

 Lovely.


 


Precis ovanför mina filtförsedda knän betar korna.

Massor av ystra kalvar i hagen just nu. Fulla av bus och trots.

Jag brukar stå långa stunder och bara iaktta dem. Påminner starkt om mina egna barn...bus med glimten i ögat.

Aldrig för långt ifrån trygga mamma, men tillräckligt för att det ska kännas spännande...gulligt.


 


Och jag kan se PRECIS var jag slutade måla staketet i sensomras...hmmm...fortsättning bör följa.

Vi får se.

Vad jag känner för.


 


Och KOLLA; vilken fin bild av månen min skitkamera kan ta!!!

Min lagomkamera.

Min ständiga följeslagare.

Vad skulle jag gjort utan den?



Inte bloggat, i alla fall. 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards