LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Mynta - 12 april 2012 07:49



Min påskhelg kommer att vara ett minne förevigt.

I dagarna tre genomförde nämligen min kör (och några till) bejublade och utsålda föreställningar 

av rockoperan Jesus Christ Superstar.


Vi började repa i höstas, och biljetterna såldes slut redan i januari!

Vi har haft SÅ himla kul - och nu är jag så trött, så trött...

Men oerhört lycklig och varm om hjärtat. 


Buketten ovan fick jag av min kära syster efter en av våra föreställningar.  


   


Vi hade anlitat proffs för att hjälpa oss med ljud, ljus och scenbygge.

Myggorna på bilden ovan användes flitigt.


Jag har alltså inte hunnit med det "vanliga" påskfirandet i år.

Inga påskmiddagar hos släktingar, ingen äggjakt...

Inemellan föreställningarna har jag sovit & laddat inför nästa.

Maken har fått stå för all markservice.


En av dagarna tog jag dock en promenad med gräddbullen,

och kom hem med en (bajs-)påse full av detta:




Prima nässelskott!


 


Förvällde, fräste i olivolja tillsammans med lök & vitlök.

I med lite mjöl, vatten, grädde & örtsalt...


 


Lade i nykokta Chaboägg - klart!

Mums!

(Visst liknar det en gubbe?)


 


Te har druckits för att hålla halsen i trim.

Jag har fått två nya favoriter!


Och nu bryskt över till avdelningen för...


...SKRYT!


(Stolt sådant!)


16-åriga dottern har ett band tillsammans med pojkvännen och en kompis.

De kallar sig Vulkanen.


Och...

(trumvirvel)


...nu har de gett ut en EP, som finns på Spotify och iTunes!!!


 

Klicka på EP:n för att lyssna på Spotify!




EP:n heter "På väg hem", och innehåller tre låtar.

Musiken de spelar hamnar under kategorin Electronica/Dreampop/Indie.

-Lyssna gärna! 

De har en bandpage på Facebook, bl a:

http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/vulkanen


 

- Skitkul!!!


 


 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards