LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Mynta - 4 april 2012 09:38


Misstänker att grannarna i byn trodde att jag gjort mig redo för Blåkulla,

med tanke på min trädgårds-outfit häromdagen...


 


...men jag var ju bara ute och vårstädade & påskfixade lite, ju! 


Planterade penséer, räfsade & pyntade:


 


 


Använde maskrosjärnet för första gången i år!!!


 

Skurade fågelbadet och fyllde på nytt, rent vatten.


 


Hittade en perfekt hjärtformad sten, som fick ligga i en av krukorna...


 


Hönsen fick ett vitkålshuvud att festa loss på.

Ser ni förresten vinbärsbusken i zinkbaljan bakom hönsen? Den börjar få blad! Tjoho!


 


Blev sugen på nya gardiner i köksfönstret - kom att tänka på några gardiner som jag köpt på loppis förra året...

Sydde om dem, så att de skulle passa vårt köksfönster.

Kändes genast mycket vårigare!


 


Förresten så har en av mina saintpaulior som jag fick som skott av gräddbullens uppfödare i höstas, börjat blomma!

Kul! Tycker om de klockformade blommorna, och de lite mörkare, små bladen.


Senare samma dag, upprepade jag förra årets succé:


 


Jag vek ihop små pappperspåsar av omslagspapper, och fyllde dem med godis...


 

..så har man färdiga påsar att dela ut till alla små påskgummor & påskgubbar

som kommer och knackar på dörren under påsken!

Överkurs, jag vet, men en KUL och praktisk sådan. Lovar!

Avslutar med en bild som är rätt talande för hur det ser ut härhemma just nu:


 


Påsk överallt, liksom...så jag passar på att önska er alla en riktigt


GLAD PÅSK!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Ovido - Quiz & Flashcards