LIVET ENLIGT MYNTA

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Mynta - 12 mars 2012 23:05


   


Nu har våren slagit till med  full kraft!

Redan klockan 10 på förmiddagen har solen värmt så pass mycket,

att jag kunnat sitta i solen och virka i bara nattlinnet!

Morgonkaffet smakar extragott då, vill jag lova...


 


 

Mitt senaste virkprojekt är en ny vårväska av garnet Zpagetti!

Ni kommer väl ihåg min förra Zpagettiväska?


Allteftersom solen förflyttar sig längs himlavalvet, så flyttar jag efter...

Fixade ett litet utekontor, så jag kunde njuta så mycket som möjligt...


 


Hönapönorna är verkligen generösa för tillfället:


 


Jag tror de också drabbats av vårkänslor.

Jag har fått LYFTA ut två av hönorna ur redet, eftersom de tagit beslutet att börja ruva fram kycklingar.

Jag tycker de kan vänta nån månad till, nämligen...


En helt annan sorts spagetti blev det till middag;

vi hade ju köttfri måndag:


 


Det blev spagetti med morotssås.


Sedan måste jag ju säga,

att jag blivit riktigt duktig på att räkna ut vad som blir aktuellt att betala i kassan i matbutiken,

INNAN jag ska betala.

 I börsen hade jag 640 kronor att utnyttja i till veckohandlingen.

Försökte därför räkna ut i förväg vad totalen skulle bli, så att det inte skulle behöva bli pinsamt framme vid kassan...


 


Rätt bra; va?

Klappar mig själv lite på axeln...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Hälsa på hos mitt "OFOG":

Runtomkring

           

Hemmahuset

 

       

Trädgården

 

  

 Hönshuset

 

      

En del av flocken 

 

  

 Vardagsvåndor...

 

 

  

 

Gräddbullen  

 

  

Middagsfixande

 

  

Pysslande

 

  

Bakande

 

 

 

Lyssnande


Skapa flashcards